Pannendak schuur isoleren

Corr.

  • #1
Goededag,

Ik heb een oude varkensstal die ik gebruik als opslag/ klus schuur.
Het is een schuur van ongeveer 90m2 met een pannendak.
Van binnenuit kijk je tegen de pannen aan.
De panlatten zijn rechtstreeks op de spantbenen aangebracht.Ik zou dit graag low budget isoleren om het klussen in de winter wat te veraangenamen.

Idee: Tussen de balken isoleren met (tweedehands) piepschuimplaten. Eventuele kieren dicht purren.
Op deze manier kunnen de panlatten en de bovenkanten van de spantbenen nog ademen onder de pannen.
De onderkant van de spanten kunnen aan de binnenkant van de schuur ademen. Alleen de zijkanten van de spanten, en de binnenkant van de panlatten worden dan opgesloten door het piepschuim/ de pur.
Kan dit zo? Of verwachten jullie problemen met condens e.d.?



TI:
ik ga de schuur alleen verwarmen wanneer ik ga klussen. Hiervoor wil ik een houthaard installeren.
Ook overweeg ik het klus gedeelte van het opslag gedeelte te scheiden om het makkelijker te kunnen warmstoken.

De muren zijn steensmuur. Dus geen spouw. Ik denk dat ik dit ongemoeid laat en verwacht/ hoop door het dak te isoleren voldoende winst te boeken. Nu is het ronduit tochtig...

De vloer is van slecht( doorslaand vocht) beton/ puin.
Deze ga ik op termijn vervangen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

gr, Cor
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Een damprem is niet nodig. Je kan van alles aanbrengen. Blijf voor een goede ventilatie iets onder of voor de panlatten. Wil je het iets degelijker maken zou je een dampopenfolie als eerste kunnen plaatsen.
 

Corr.

  • #3
Dank voor je antwoord. Misschien is het dan beter om de isolatieplaten tegen/onder de spanten aan te brengen in plaats van er tussen?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Er bestaan isolatie platen voor de stallenbouw lekker groot kan je zo tegen de balken schroeven. Je moet zelf maar even Googlen ik wordt de laatste tijd helemaal gestoord op de manier hoe Google werkt.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu