Ontwerp game-tafel

Gamer

  • #1
Ik heb al een tijdje een idee om een spellen/kaart-tafel te maken en de uitwerking ervan is begonnen




hey iedereen,

ik ben nieuw hier en ook nieuw in de wereld van houtbewerking. Ik heb al een tijdje een idee om een spellen/kaart-tafel te maken en de uitwerking ervan is begonnen! De meeste dingen zullen me wel lukken enkel ben ik er nog niet uit hoe ik het deksel/afdekking van de tafel ga aanpakken. zoals je misschien kan zien op bijgevoegde tekeningen (sketchup) heb ik in het speelvak een randje voorzien om daar planken op te leggen om hem af te sluiten. ik dacht eerst aan een soort van parket systeem om het geheel +- waterdicht te krijgen. maar ik weet niet of dit de beste manier is. het moet er makkelijk af te nemen zijn en als het erop ligt zou het tof zijn dat er amper water kan doorlekken bij het morsen van een glas of het kuisen van het oppervlak. het vlak zou 1200mmx1200mm moeten zijn. of kan ik beter de onderkant van de planken met iets waterdicht bekleden en de planken er op vastmaken?
iemand nog goede ideetjes?
 

Gamer

  • #2
Ah ja, en wat voor materiaal gebruik ik het best om tussen de multiplex en het suited speed cloth (het zwarte laken met kaarten print) te steken?
snijvast vilt? of Schuimrubber? en waar haal ik die materialen?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #3
Voor als je nog geen ervaring hebt met houtbewerking begin je wel met een ambitieus project.

Je wilt de tafel dus afdekken als je de tafel niet gebruikt? Ik zou dan een plaat multiplex pas maken en daarop een watervast doek of zeil monteren dat over de hele tafel heen valt en dat je er in een keer af kan nemen.
 

Gamer

  • #4
Niets mis met ambitie! toch?
heb wel al eens een deur omgedraaid en deurkasten gemaakt, tot zover mijn ervaringen met houtbewerking. (dat terzijde)