Vloeropbouw : Isolatie Vloerverwarming Betoneindvloer!

Mike1993

  • #1
Goedenavond allen,

Ik heb al veel kunnen lezen over betonvloeren icm met vloerverwarming, maar kon niet precies een vergelijkend project vinden zoals wij het willen toepassen. Wij willen namelijk de massieve betonvloer meteen als eindvloer.


Onze begane grond is momenteel 1 grote zandbak, die indien nodig nog uitgegraven kan worden. Er is momenteel namelijk maar 15cm ruimte.

Onze wensen zijn vloerverwarming in combinatie een massief afgewerkte (geschuurde&gepolijsten) betonvloer.

Wat volgens mij de juiste vloeropbouw is:

-Aangetrild zand
-Plastic folie
-10cm PIR platen isolatie
-Plastic folie?
-Wapeningsnetten op klossen (+/- in het midden van het beton)
-Vloerverwarmingsleidingen tiewrappen aan wapeningsnetten
-12cm betonvloer met rondom foamband.

Er komt dus geen tegelvloer, vloerbedekking of een andere vloerafwerking op de betonvloer. Is 12cm beton dan voldoende?

Is er misschien geen betere optie om bijvoorbeeld 6cm schuimbeton te storten, hierop de wapeningsnetten met vloerverwarming te leggen, en vervolgens nog 6cm beton te storten?

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en ervaringen!

Groeten,
Mike!
 

No Hands

  • #2
Dat is een beetje zoals wij het hebben alleen wij hebben ongeveer 25cm beton. Vloerverwarming er middenin. Dat is dus een enorme warmtebuffer. Thermostaat altijd op 19.5 graden en altijd warm in huis. Beste is een dubbel wapeningsnet erin, dan kan je vloer zeker niet buigen/barsten.
 

Mike1993

  • #3
Dat is een aardig dikke laag beton. Dat zal inderdaad wel even duren voor het warm is, maar als het dan eenmaal warm is .. :)

Is er een speciale reden voor zo’n dikke laag? Of moest je het op hoogte brengen of iets dergelijks?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu