Velux verduisteringsgordijn kan niet meer omhoog

Kabal

  • #1
Hallo,

Ik hoop dat er hier handige harry's zijn die mij kunnen helpen :roll:
we hebben een velum ggl306 met een velux verduisteringgordijn… nu zit dat rolgordijn al een tijdje klem beneden, we krijgen het onder geen beding nog omhoog… de linkerkant zit blijkbaar nog wel vrij en kan nog een beetje op en neer maar de rechterkant zit volledig klem… heel vervelend dus…
heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn ? en hoe we dat opgelost krijgen ?

Alvast op voorhand een superdikke merci !
 

Eric14

  • #2
We hebben exact hetzelfde probleem. Links een beetje te bewegen, rechts zit het muurvast. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
 

DSR9500

  • #3
Ff contact opnemen met Velux.

Ze hebben een goede service afdeling.
 

Heidi73

  • #4
Ons rolgordijn zit muurvast beneden kant.. krijgen het op geen enkele manier terug naar boven... iemand ervaring of een oplossing hiervoor..
 

Heidi73

  • #5
Kabal schreef:
Hallo,

Ik hoop dat er hier handige harry's zijn die mij kunnen helpen :roll:
we hebben een velum ggl306 met een velux verduisteringgordijn… nu zit dat rolgordijn al een tijdje klem beneden, we krijgen het onder geen beding nog omhoog… de linkerkant zit blijkbaar nog wel vrij en kan nog een beetje op en neer maar de rechterkant zit volledig klem… heel vervelend dus…
heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn ? en hoe we dat opgelost krijgen ?

Alvast op voorhand een superdikke merci !
Heeft u dit kunnen oplossen ik heb het zelfde probleem
 

Jokr

  • #6
Demonteer het rolgordijn. Bevestig de koortjes opnieuw en monteer het rolgordijn opnieuw.

Zoek op internet de montage instructie. Links en rechts zit in de rails een touwtje. Onderaan de rails zit het lipje waaraan het touwtje is bevestigd: het lipje zit in een gleufje gedrukt. Met een kleine schrievedraaier kun je het uit het gleufje werken. Als dit niet lukt, draai de schroefjes van de zijrails los en trek de rails een beetje los van het raam zodat het lipje met het touwtje vrij komen en losgetrokken kan worden. Op intetnet, yourube staat een video voor het monteren van de koortjes. Succes.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu