Compressor vragen

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #21
Ik heb niets tegen de kraan er tussen maar alles wat daar niet op lijkt wordt afgemaakt.

Het is niet zozeer irritatie maar ik wordt er wel moe van dat er van alles bij gehaald wordt, m.a.w. hou hier eens mee op.

De vraag van TS was: Opzich wel gedeukt krijg, maar zodra ik dan mijn bandenvul pistool op de slang wil klikken gaat dat echt super moeilijk.
Alle aansluitingen zijn Euro. Iemand misschien ervaring met hoe dit kan? Is dit gewoon nieuwigheid?


Vervolgens wordt er van alles bij gehaald en vervolgens wordt er met het vingertje gewezen: Het gaat erom dat TS moeite heeft met het aansluiten van de hulpstukken tegen de kogeldruk in.
De rest is niet relavant.


Kom jij er nog uit, ik niet maar wordt hier wel moe van.
 

De Bob

  • #22
Off topic maar het gaat ook over mij, dus wil ik graag reageren.

Zodra ik over de kraan begin, is het gelijk "sorry hoor het is flauwekul" en wordt ook herhaald, als zit er nooit op en niet nodig.

Maar alles wat ik/anderen schreven wordt ook steeds netjes onderbouwd.

De afgesplitste quote, daar stond ook nog een verhaaltje onder waarover het eigenlijk ging, maar wordt weggelaten.

Maar als slot wordt er geschreven na een opmerking: ik heb niets tegen een kraan, maar alles wat daar niet op lijkt wordt afgemaakt,

Maar volgens mij is door verschillende mensen zinnig gereageerd.

Ik hoop nog wel dat we nog horen welke van de genoemde oplossingen voor TS nuttig zijn
 

LvZ

  • #23
Ik zei in mijn verhaal inderdaad bandenvulpistool, maar geld eigenlijk voor alle accosaires die ik erop heb zitten.


Uit alle reacties heb ik wel wat geprobeerd, zo probeerde ik de reactie van Henk E uit, dan dat liet mij zien dat afkoppelen van accosaires geheel makkelijk los te koppelen was.

Gewoon pistool iets aandrukken in de slang zegmaar duim en wijsvinger koppeling naar achter schuiven, pistool los trekken van slang.

Aankoppelen van accosaires geprobeerd om gewoon zo te koppelen door die 10bar heen te drukken, dat lukte echt niet.

Geprobeerd om te koppelen wanneer ik het pistool dan ingedrukt
Heb, dat ging Opzich wel, maar lukt niet bij alle accosaires.

Een kraantje ertussen is Opzich ook niet handig omdat conpressor boven op een vlondertje staat.

Dus misschien moet ik dan maar spierballen kweken 😜.


Is 10 bar ook echt nodig voor een slagmoer om velgen te wisselen ?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #24
Verlaag eerst de druk voordat je afkoppelt, gebruik het gereedschap even om de druk op de slang ook te verlagen en wissel dan gereedschap, voor een slagmoersleutel heb je meer druk nodig dan voor een blaaspistool of tacker oid. Dus hij hoeft ook niet standaard op 10 bar te staan.
 

De Bob

  • #25
Een mogelijke optie omdat het koppelen u echt niet lukt.

Er zijn mini kraantjes die u op het uiteinde van de slang kan zetten, tussen de slang en het gereedschap.

Nadeel is dat u dat wel aan u gereedschap heeft hangen, maar ze zijn klein.

Voordeel is dat u bij het gereedschap de luchtdruk kunt afsluiten, voor wisselen.

Op een vlonder klimmen lijkt me ook niet handig.

Of toch de sportschool 💪
 

Rola

Algemeen Bouwkundig Specialist
  • #26
Mijn ervaring: de kwaliteit van de nippels en de koppelingen hebben een grote invloed, op het luchtgereedschap wat oa de duitse supermarkt verkoopt draai ik een goede nippel. Zoals Jan ook al vroeg in een van de eerder post: een foto van de nippel.
 

Rola

Algemeen Bouwkundig Specialist
  • #27
Of 10 bar nodig is voor een slagmoersleutel is afhankelijk van het merk en type. De vereiste luchtdruk en luchthoeveelheid staat in de gebruiksaanwijzing of anders op het www Als de moeren op 8 bar niet los gaan heb je toch 10 bar nodig.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #28
Het laatste dat ik in dit topic kwijt wil, veruit de meeste apparatuur werkt op 5 a 6 bar, daarboven kom je in de professionele apparatuur terecht.
Het is schadelijk voor een apparaat op een te hoge druk te werken.

Alleen de prof compressoren halen de 10 bar of er moet met de beveiliging geknoeid zijn, de normale compressoren halen de 8 bar niet eens, ze schakelen meestal af bij ongeveer 7,8 bar en slaan weer aan bij ongeveer 5,8 bar.
Het heeft geen zin de druk op 8 bar af te stellen, afhankelijk van het soort apparaat is 5 a 6 bar voldoende, het koppelen gaat dan ook gemakkelijker.
 

LvZ

  • #29
Dankje, ik zal Sws dat ding ff terug draaien naar 5/6 bar!
 

Robin4

  • #30
De Bob schreef:
Als u een pistool onder volle druk loskoppelt zal deze wegschieten door de druk in de slang, de aandluiting van tank/slang sluit daarna zichzelf af, als de juiste aansluiting erop zit.

Wat u met indeuken bedoeld weet ik niet, en of het belandrijk is.
Dat is bij de veiligheids koppeling overigens niet het geval.. Deze houde de tool vast en laten eerst bij het eruit nemen de lucht weg lopen.. En dan kan je hem met een andere beweging eruit nemen.

Dat wegschieten gebeurd alleen voor de normale goedkopere koppelingen. Die kan ik persoonlijk niet echt aanraden, tenzij je een beperk budget hebt.
 

Robin4

  • #31
Rola schreef:
Of 10 bar nodig is voor een slagmoersleutel is afhankelijk van het merk en type. De vereiste luchtdruk en luchthoeveelheid staat in de gebruiksaanwijzing of anders op het www Als de moeren op 8 bar niet los gaan heb je toch 10 bar nodig.
Bij 1 inch slagmoer sleutels voor vrachtwagen wel ja..

Maar al het normale 1/2 3/8 spul is allemaal rond de 6 a 7 bar.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu