Bosch Gigastar 1000 wasmachine centrifugeerd niet

Rastamano

  • #1
E-nr: wf02450nl/01
FD: 8204700642

Hallo,
De was kwam nat uit onze Bosch gigastar 1000 wasmachine. Hij had niet gecentrifugeerd. Ook na nogmaals proberen door het centrifuge programma te starten, ook met een halve of zonder was en op lage toerentallen had geen resultaat. Hij begint dit programma met 0:11 op de timer, begint te pompen en na een tijdje draait de trommel langzaam rond. dan springt de timer in een keer op 0:00 en stopt het pompen.

Hij lijkt redelijk droog dus denk dat het afpompen wel goed gaat.

Los van het niet centrifugeren komt er ook een raar geluidje uit de machine. Ik kan het beschrijven als of dat de trommel een beetje door heel fijn grind gaat maar het zou ook een soort vonkend/knetterend iets kunnen zijn.

Ik heb al was gelezen over koolborstels. Deze wil ik na gaan kijken. Ik heb genoeg klus en sleutel ervaring om dit te doen. Wat is hiervoor de limiet in lengte van de koolborstels?

Wellicht kan iemand wat meer ideeen geven mbt het geluid? dingen die ik kan checken als ik er mee bezig ben.

Bedankt alvast!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Bij minder dan 15 mm lengte de koolborstels vervangen, dat geldt ook als de veer achter de koolborstels er verbrandt uit ziet.
 

Rastamano

  • #3
Bedankt voor de reactie. de koolborstels waren slechts 7mm lang :shock: dus tijd voor vervanging.

Het geluid kwam ook uit de motor en was weg toen de koolborstels eruit waren, dus waarschijnlijk was het het geluid van de koolbostels die op en neer bewogen in de houder doordat ze zo kort waren.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Dat geluid komt doordat de koolborstels gaan vonken door te weinig druk op de collector.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu