Vloerverwarming beneden- en boven verdieping

Henk56

  • #1
Hallo,

Ik wil vloerverwarming aanleggen zowel beneden (70m2) als op de verdiepingsvloer (badkamer 6m2) en vroeg me af of dat wel werkt op één verdeelunit!
Mijn vragen aan jullie zijn:
Hoeveel meter mag je maximaal per lengte leiding aanhouden?
De leiding naar boven moet dat op een apparte verdeler en pomp of mag dat op dezelfde verdeler?
Waar moet ik wellicht nog meer rekening mee houden?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Groet, Henk
 

Marcn88

  • #2
Hoe gaat de vvw gestookt worden op hoge temperatuur met een meng verdeler of op lage temperatuur met een ltv verdeler? In het eerste gaval kunnen de lengtes zon 80mtr max zijn, bij ltv zal ik tot maximaal 50mtr per groep gaan en als u toekomstbestendig wilt zijn (lees warmtepomp) dus max 50 mtr met ltv verdelers, de ltv verdelers zijn later ook nog te plaatsen.
Met een groep omhoog naar een badkamer is te doen maar houdt er rekening mee dat deze groep wel boven ergens ontlucht dient te worden, leg ook een lozeleiding aan van de badkamer naar de verdeler en van de verdeler naar de ketel om later eventueel iets met een zoneregeling te kunnen doen dit geld ook voor de overige ruimtes
 
  • Like
Waarderingen: Pants

Henk56

  • #3
Bedankt marcn88,

De bedoeling is om een warmtepomp (monoblock) buiten te plaatsen. Deze zal alleen voor de vloerverwarming, dus lage temperatuur, gebruikt worden.
Is er een speciale onluchter voor de badkamer? Iets wat uit de vloer steekt of iets dergelijks?
 

Marcn88

  • #4
Je zou ervoor moeten zorgen dat de leiding van de vvw toegangkelijk is, ik zou m zelf niet uit de vloer laten komen maar ergens op de zolder oid of een kast
 

Henk56

  • #5
Het is mogelijk om deze in een kast uit te laten komen, dus dat ga ik doen.
Bedankt voor je advies👍😊
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu