Lichte verf over donkere verf

Prim

  • #1
Hallo Klussers,

Ik heb de trap antraciet grijs geverfd. Maar nu wil ik toch de zijkanten wit geverfd hebben.

Hoe kan ik dit het beste doen?

Eerst een grondlaag zetten voor de zijkanten of gewoon de witte verf over de antraciet grijs verven.

Ik ben bang dat het antraciet gaat doorschijnen.
 

De Bob

  • #2
Ontvetten/schuren/gronden/tussenschuren/bij niet gehele dekking 2de keer gronden/tussenschuren/ en aflakken 1 of 2 keer.
 

Prim

  • #3
Hallo Bob, Bedankt voor je reactie.
 

De Bob

  • #4
Graag gedaan, en werkse 😊
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Gronden met grijze grondverf op donkere verf levert een beter resultaat op dan gronden met witte grondverf op een donkere ondergrond.
Als de ondergrond goed is kunt u volstaan met opruwen/doodschuren met schuurwol, werkt gemakkelijker, sneller en zonder krassen.
 

De Bob

  • #6
De grondverf kleur wit voor lichtere witte, gele of licht oranje tinten. En een donkere grondverf kleur voor het gebruik bij donkere tinten als paars, blauw, zwart enzovoort.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #7
Hoog gepigmenteerde grondlak ( HV of hoog vullend ) dekt vele malen beter dan standaard grondverf. Er zijn witte producten die ook net zo wit over een zwarte ondergrond opdrogen als over een witte.
Zo'n verf herkent u vaak aan het gewicht van een vol blik. Een HV grondlak weegt aanzienlijk zwaarder dan de standaard. En dat ligt niet alleen aan het percentage vulstoffen: ze bevatten ( veel ) meer pigment.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu