Ventilator badkamer - Rotheigner Air Basic 100

Jampot

  • #1
Beste lezer,

Dit weekend bezig geweest met het plaatsen van een nieuwe ventilator in m'n badkamer, maar ben er niet uitgekomen. Hopelijk hier iemand die kan helpen!

Dit is de situatie:
In de badkamer zat een oude ventilator in het plafond ingebouwd. Deze schakelt aan en uit met een wandschakelaar. Hij werkt gewoon, maar is erg oud en aan vervanging toe. Hij is aangesloten via een kroonsteentje in de ventilator met een blauwe en bruine draad die uit het plafond komen.

De nieuwe ventilator is een 'Rotheigner Air Basic 100'. Deze heeft een kroonsteentje met 3 ingangen, aangeduid met een T, een N en een L. De ventilator heeft een timer en een indicatielampje.

Ik heb de bruine draad aangesloten op de L, de blauwe draad op de N. Er komt geen andere / zwarte draad (schakeldraad?) uit het plafond, dus de T ingang heb ik niet gebruikt.

Wanneer ik nu de wandschakelaar om zet, schakelen de ventilator en het indicatielampje aan, om direct weer uit te gaan.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe / hoe dit op te lossen is? Evt. zonder gebruik van de timerfunctie - deze is voor mij niet noodzakelijk.

Alvast dank!
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Een korte draad erbij: tussen T en L.
 

Jampot

  • #3
Dank voor je snelle reactie Kees!

Dus dat betekent dat ik bruin onderbreek (met een lasklem denk ik?) en dan zowel naar de T als de L doorvoer?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Dat kan.
 

Jampot

  • #5
Dat heeft gewerkt!

De timerfunctie werkt niet, en de ventilator springt bij het aanzetten aan, meteen weer uit en dan meteen weer aan, maar dan doet hij gewoon z'n werk..
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu