Sparta ino RXS+ accu stopt er af en toe mee

Pavk

  • #1
Goedendag,

Ik ben in het bezit van een Sparta ion Rxs plus - met accu nr 29111130 bj 2012.

Nu valt de accu de laatste tijd uit. Zo heb je nog 85%, door een hobbel heen, scherm zwart en daarna de melding accu leeg. De indicator geeft dan ook niets meer aan. Na thuis komst stond de accu ineens weer op 85%. Na een proef rit met hobbels ging het scherm even op zwart en weer aan.

Nu begreep ik van uw site dat deze niet te reviseren is vanwege aanmelden. Mat andere woorden €700,00 voor een nieuwe accu.

Maar voordat ik dit ga doen, wil zelf de accu van binnen controleren of er iets los zit wat ik vermoed, omdat het gebeurt tijdens hobbels. Alleen geen idee hoe ik de accu zonder beschadiging open krijg.

Is het mogelijk dat ik wat tips van iemand kan krijgen om hem open te maken.


Met vriendelijke groeten,

Piet van Kranenburg
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Wat voor electronica heeft je fiets of merk electro motor. Is de fiets voorzien van een afneembare klok zou je ook in die richting kunnen zoeken.
Ik neem dan even voor het idee de fiets van mijn vrouw als voorbeeld.
 

Pavk

  • #3





De accu gaf buiten de fiets ook niets meer aan op de indicator. Naderhand weer wel 3/4 vol ??
 

De Bob

  • #4
Als het scherm uitvalt, stopt dan ook de trap ondersteuning, of werkt die gewoon door
 

Pavk

  • #5
Als het scherm uitvalt, dan stopt ook de ondersteuning. Niets doet het meer, verlichting is ook uit.
 

De Bob

  • #6
Kan vele oorzaken hebben accu/bedrading/motor enz.

Accu kan u laten testen.

Zonodig fiets laten nakijken door erkende zaak, accu kan ook brand veroorzaken bij sluiting
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #7
Het klik systeem van de teller in de houder lijkt mij altijd een zwak punt. Contacten tussen de teller en de houder goed schoonhouden. Misschien eens met contactreiniger aan de gang.
 

Pavk

  • #8
Bedankt allen voor de tips. Ik ga het e.e.a. uitvoeren en uitproberen
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
Er zijn bedrijven die dit soort accu's controleren en eventueel repareren tegen een fractie van de prijs die de fabrikant voor een nieuwe vraagt.
 

Pavk

  • #10
Klopt Jan, maar een accu van een Sparta RXS+ worden niet aangenomen. Dit omdat er te veel electronica in zit en het belangrijkste euvel is dat de accu weer aangemeld moet worden bij de fiets. En dat kan alleen maar bij de dealer waar hij gekocht is. En die doen dat niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
2
6

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu