Elektrische-/elektronische delen AEG L76850 vs L76850A

Biomus

  • #1
Ik heb hier twee nagenoeg identieke wasmachines staan. L76850 en de A. In hoeverre zijn de onderdelen up-en downwards compatibel? Ik wil er 1 goede van maken en nog 1 keer in het trommelkruis investeren. Beiden zijn elektrisch/elektronisch in orde. Als ik naar de opbouw kijk,lijkt mij de machine zonder de "A" de betere. Klopt dit?

(Dit verhaal staat ook op Circuits Online)
 

Biomus

  • #2
Helemaal niemand?
 

WM Mensing

  • #3
Hoi,

Heb je toevallig ook foto's van beide machines?

wat betreft compitable van onderdelen is het antwoord meestal wel.

deze modellen kunnen meestal niet de trommel van losgemaakt worden zit namelijk een gesealde trommel in. (uitzonderingen daargelaten)

maar dit kan ik beter beoordelen als ik foto's zie.

Groet, WM
 

Biomus

  • #4
@WM Mensing,

Bedankt voor het reageren. Waar wil je foto's van hebben? De L76850 ligt uit elkaar, vanwege lager en kruis revisie. Kan wel vertellen dat er bij de L76850 op de draaiknop een randje chroom en er zit op het zeepbakje een zilvergrijs verhoging met daarop de letter AEG in het chroom en er zit een ledlampje in het manchet. Ook zitten er ter versteviging aan de zijkanten stripjes en lijkt mij deze beter geisoleerd. Bij de A-versie is dat allemaal niet zo. Wel de kuip die uit elkaar kan en ook dezelfde onderdelen voor de kuip. Helaas heb ik zo geen nummer van de A-versie, maar wel van de 850. 91490390100. Volgens mij is het zo, dat destijds bij alle Duitse machines de Kuip uit elkaar kon. Maar mij gaat het meer om de sturingsunits, motor e.a. elektrische delen. Maar ik denk dat deze wel redelijk overeenkomen. Bij de 850 is de sturingsunit met display vervangen, Deze heeft produktiedatum ergens 2011. Dus nog meer naar de A versie...

Als je nog meer hebt, laat maar horen...
 

Biomus

  • #5
Voor de geïnteresseerde....

De meeste componenten zijn het zelfde. De printplaat is gelijk, maar het programma niet. Bij de 76850 heeft het geen opslagfunctie bij spanningsuitval. Ook de centrifuge-functie duurt 2 minuten korter bij de 76850. Verder Past de trommel met kuip, maar passen de onderdelen van de trommel en kuip aan de achterkant ( lager) niet op elkaar. Verder is alles onderling uitwisselbaar bij mijn 76850 - 76850A.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu