Wc water fluctueerd en waterslot word leeg gezogen

Colinvos

  • #1
Hallo,

Het water in de wc op de begane grond staat regelmatig op en neer te dijnen en is laatst zelfs helemaal leeg gezogen. Nu denk ik zelf dat de ontluchting misschien verstopt is. Hoe zou ik dit kunnen controleren/doormaken?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Vrijwel zeker dat de afvoer voor een groot gedeelte verstopt zit, anders zou dat altijd zo geweest zijn.
Ontstoppingsbedrijf er bij halen.
 

Colinvos

  • #3
Je bedoelt de afvoer naar het riool? Dat is toch geen reden dat het water zonder iets te doen plotseling op en neer gaat dijnen en het water opeens uit het waterslot van de wc word getrokken? De wc loopt wel gewoon goed door als deze word doorgetrokken.

Ik heb overigens net de pijp van de ontluchting op de zolder los gehaalt en er een trekveer doorheen gedaan maar hier zat geen vuil. Ook de leiding flink doorgespoelt en dat gaat ook goed.

Misschien handig om ook te vermelden: een tijdje geleden toen ik hier net woonde was er een enorme regenbui, toen kwam het water in de wc en de wasbak omhoog en kwam er ook heel veel lucht mee.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Het heeft gewoon alle kenmerken van een bijna verstopte afvoer, dat kan ook buiten de woning zijn.
Ook uw laatste reactie wijst op een bijna verstopping.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu