Extra radiator plaatsen - Uponor RTM T-stuk

Patrick045

  • #1
Hi Allemaal,

Ik heb een cv installatie met flexibele leidingen aangelegd in 2006. De leidingen zijn met een onderblok op de radiatoren aangesloten. In totaal zijn er 4 radiatoren in het appartement waarvan 1 handdoek radiator.

Nu wil ik een extra radiator bij plaatsen omdat het aantal radiatoren wat beperkt is. Deze komt in de hal te hangen, met een capaciteit van rond de 700 watt

Mij lijkt de beste optie om een aftakking te maken tussen de leiding naar mijn woonkamer radiator met een Uponor RTM T-stuk.

Nu zie ik alleen diverse merken en type buizen. Ik heb geen idee wat buizen er nu liggen. Maakt dit wat uit?

Hieronder worden zijn een aantal aftakkingen: naar de slaapkamer/badkamer, slaapkamer 2 en de woonkamer.



Dit zijn de leidingen naar de woonkamer radiator. Hier wil ik een aftakking maken. In de woonkamer hangt een één radiator met ongeveer 1800 watt.



Weten jullie wat voor soort flexibele leiding dit is en welke maat? Ik dacht zelf 16 mm. En is dit een juiste plek om een splitsing te maken?

Ik hoor het graag.

Groet,
 

Marcn88

  • #2
Merk en type is zoniet te zeggen kijk of er ergens iets op de buis staat, wat ik uwel kan vertellen is dat de buizen regelmatig te heet zijn geweest dus boven de 70 graden, dit is te zien aan de verkleuring van de buizen zet uw ketel water temperatuur op max 70 graden aanvoer
Deze buizen mogen maar maximaal 70 graden hebben en geen 90
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu