Zelf een beton of cementachtige woonvloer maken

Edb

  • #1
Hallo,

ik ben helemaal nieuw in dit soort forums en hoop dat er iemand is die mij kan adviseren.
wij willen in de keuken en de entree een cement of betonachtige vloer hebben maar weten niet welke materialen wij hiervoor moeten gebruiken. Deze vloer mag wat oneffen en of ruw zijn en zal als afwerking geschilderd worden.
Het betreft een oppervlakte van 18m2 en de vloer moet 17mm dik worden.


ik hoor graag van u
 

Jp56

  • #2
Egaline valt af,dit vereist teveel gedoe om je vloer oneffen en ruw te maken. het is feitelijk een zelfnivellerende gietmortel,met een vlakke vloer als eindresultaat.

Als je een oneffen ruwe laag van 17 mm wilt,dien je het te zoeken in specifieke zand/cement mixen voor dunne lagen. deze kun je grof uitvlakken tussen latjes van 17 mm dik die je bv om de meter op de vloer nagelt.daarna rij je de laag af met een ruwe oneffen houten lat.
feitelijk is dit een simpele klus die makkelijk zelf te doen is. zorg wel voor de juiste mix,en gebruik gewoon een goede vloerprimer. succes. dit gaat je lukken ! :D
 

Jp56

  • #3
Wellicht kan de moderator mijn bericht hierboven verwijderen. Topicstarter is niet echt serieus,en verwacht ook geen reactie.

Je antwoord is prima, en kan anderen ook helpen - mod
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu