Lekkende vaatwasser bosch (maar is bijna identiek aan miele)

Ajato

  • #1
Code E15 !!!!!!

Ik had een lekkende bosch vaatwasser, vlotter van piepschuim wat tevens de schakelaar bedient om overloop over de bodemplaat te voorkomen was al aan het'verrotten´
De vaatwasser uitgebouwd en alles losgehaald, inclusief de bodemplaat losgewrikt, anders krijg je het zeefhuis niet gedemonteerd. Het zeefhuis, afvoerpomp en hittepomp schoongemaakt en de rubbers ingesmeerd met groene zeep. Twee aansluitingen met een extra knelring gemonteerd aan het zeefhuis.

Alles weer gemonteerd en voila... de machine doet het weer perfect zonder maar 1 druppel water te lekken.
Alleen 8 euro voor een nieuwe vlotter. Nu weer wachten tot de volgende storing.. wordt vast en zeker weer een nieuwe uitdaging !
 

Cyruse

Vaste Beantwoorder
  • #2
Ook extra pakkingsring gemonteerd tussen zeefhuis en binnenwerk? Anders gaat hij gegarandeerd weer lekken, zeker op hetere programma's.
 

Ajato

  • #3
Nee dat niet, die zat er ook niet, wel de rubberen ring. Hoort er nog een pakking tussen en is die door de tijd verpulverd of zo?
 

Ajato

  • #5
Heb je advies opgevolgd en de siliconenring gemonteerd. Belachelijk duur voor 21 euro, :( daar krijg je dan nog wel vier schroefjes bij, maar ja die zitten al in de machine en dus niet nodig en een draadje om die ring tussen het zeefhuis en binnenwerk te monteren, dat gepriegel zoals in het youtube filmpje. Ik heb gewoon het zeefhuis losgemaakt, machine op zijn rug gelegd en de bodemplaat even losgemaakt zodat er ruimte ontstond om de ring eenvoudig er tussen te monteren. De machine was bij mij nog niet ingebouwd, dat scheelt dan wel natuurlijk.

De ring zit er nu tussen en de machine draait weer als nieuw.

Dank voor de tip en hopelijk weer jarenlang plezier van een schone vaat. :)
 

Cyruse

Vaste Beantwoorder
  • #6
Goed werk :super:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu