Compressor bonkt

Johnny5

  • #1
Ik heb een oude 2 cilinder compressor ,als hij boven de 2 atm komt begint hij te bonken ,lagers of veren versleten?? ,heb wel verstand van een auto maar niet van een compressor , wat kan ik doen ??
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Maak even een filmpje en plaats dat op youtube met een link hierheen.
 

Johnny5

  • #3
Tja filmpje maken gaat niet , motor is er al van af maar het bonken komt uit de cilinders vandaan
 

De Bob

  • #4
Cilinder(s) demonteren voordat de schade groter wordt.

Probeer met een b.v. een schroevendraaier tegen het oor en op een cilinder te achterhalen welke het is.

Kan drijfstang lager/piston/krukaslager of veer zijn, een gebroken veer kan een hoop schade geven aan de cilinderwand.

Kunt u bij het carter komen een de onderkant ?

Plaats wat foto's van de machine, en wat is het merk.
 

Johnny5

  • #5
Zal morgen foto,s maken ,maar ik heb geen merk kunnen ontdekken ,is al een oudje tank inhoud is denk ik 250 ltr of meer
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Kijk gelijk ook even of er voldoende olie in het carter zit.
 

Johnny5

  • #7
Olie zit er genoeg in :-) en ja compressor olie ,ik denk zelf dat het of de lagerschalen zijn of de compressie veren ,maar het is een oudje dus waar vind je de onderdelen
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Laat de olie eraf lopen, schroef het deksel van het carter eraf en kijk of het krukas lager nog goed is, die is te vervangen.
Is de drijfstang uitgelubberd dan is het meestal einde verhaal wat ook geldt als er iets met de kleppen niet in orde is.
 

De Bob

  • #9
Haal hem eerst uit elkaar, dus de koppen eraf, lagerschalen van de drijfstangen zijn te vernieuwen, piston wordt moeilijker, dat wordt gelijk een nieuwe zuiger, de hoofd lagers zijn ook te vernieuwen/maken.

Een revisie bedrijf doet niets anders

Maar zoek eerst het probleem, kan ook nog een veer zijn, dat is het minst ergere.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #10
Als het carterdeksel verwijderd is kan zo'n beetje alles zo gecontroleerd worden, het deksel is het eerste dat verwijderd dient te worden voor nader onderzoek van de compressor, herhalen is niet nodig.
Gebroken veren bonken niet.
Lagerschalen vernieuwen ??????

Altijd handig om de tekst steeds weer te veranderen, geschreven is geschreven, als je de tekst toch wil aanpassen doe je dat met een edit, dan is het tenminste duidelijk voor anderen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu