Isoleren en toepassen folie

EKS2017

  • #1


In mijn badkamer zit onder de dakkapel een wand van ca 90cm hoog en 2mtr breed. Achter dit wandje zit een klein wegzet zoldertje onder een geïsoleerd dak. Tijdens koudere perioden komt er vocht op de tegels te staan wat al druppelend naar de vloer loopt.

Opbouw wandje is tegels, gips/hout en regels. tussen het gips/hout en de regels zit geen dampremmende folie. Ik wil nu tussen de regels gaan isoleren en mijn vraag is of ik nu evengoed over de isolatie (dus aan de zolderzijde)een damp doorlatende folie kan plaatsen. Of moet ik de isolatie juist open laten omdat er aan de binnenzijde ook geen folie zit?

Wie kan mij adviseren?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Aan welke zijde loopt het water van de tegels. Aan kant van de douche is normaal.
Het dak is geisoleerd met welk materiaal en hoe dik?
De aansluiting dak zoldervloer is vaak niet tocht vrij uitgevoerd.
Je kan die laag glaswol tegen de achterzijde van de tegels aanbrengen, een folie is niet nodig.
Isolatie zit aan de koude kant het vocht wat door de tegels en gisp trekt wordt niet opgesloten.
 

EKS2017

  • #3
Hallo Wgb, het vocht/water slaat idd aan de warme zijde in de badkamer op de tegels, vermoedelijk idd de koude brug van het zoldertje. Ik weet niet de dikte van de dakisolatie maar ik denk dat ik met je advies om tussen de regels van de achterwand de isolatie aan te brengen wel uit de voeten kan. Ik wist alleen niet zeker of ik dan over de iso ook nog een dampdoorlatende folie moest aanbrengen. Dank voor je reactie
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu