Poer in kruipruimte rechtzetten

Hopjesvla

  • #1
Hoi, ik zit met de volgende situatie. Onder mijn houten vloer is in de kruipruimte een poer weggezakt.Bij de technische keuring van het huis (net gekocht) blijkt dat er geen direct gevaar is, maar dat dit wel aangepakt moet worden.

Ik zit er aan te denken om dit zelf aan te pakken. wat is de beste manier?

een nieuwe poer opmetselen (nog nooit gemetseld, maar aangezien het alleen maar functioneel hoeft en niet netjes denk ik dat me dat wel moet lukken. Maar waar vanaf ga je dit opmetselen? de dekvloer is droog. Graaf je dan eerst even een gat voor de eerste rij stenen om de poer wat te ondersteunen?

Of gewoon wat stoeptegels op elkaar leggen en dan hopen dat het precies uit komt. eventueel met wat houten wiggen werken. De krik optie heb ik ook al iets van gehoord.

Of toch maar beter om hier een vakman voor in te schakelen?

 

De Bob

  • #2
Als het een stevige zandlaag is dan een grote betontegel naast de poer, daarop straat tegels en het laatste stukje uitvullen met hardhouten wiggen.

Dan kunt u altijd af en toe controleren of deze nog een tikje moeten hebben.

U kunt de tegels zonodig met montage kit op elkaar verbinden.

Ik heb dit zo jaren geleden bij een pand gedaan op meerdere plekken/ruimten, en tot nu staat het nog als een huis.

Maar wat is de oorzaak van de scheve poer volgens de aankoop keuring, weggezakt ?
 

Hopjesvla

  • #3
Oorzaak van het verzakken is onbekend, alle andere poeren zagen er wel nog prima uit. Wellicht iets wat in de tijd is gebeurd.
 

Marcn88

  • #4
Haal ook is een stukje isolatie van de cv leidingen, bij het t stuk op de foto staat een stukje isolatie los en de leiding lijkt me aardig verroest
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu