Schokdempers op Siemens W16E360NL vervangen

.johnny

  • #1
Onze wasmachine schudt flink bij onhandige belasting, zoals een dekbedovertrek, en tot overmaat van ramp komt daarbij altijd veel vetluis vrij (ondanks veelvuldig 90 graden was, het verdwijnt gewoon NIET maar is een ander issue; de combinatie van een schuddende trommel met residu vetluis is gewoon onfortuinlijk).

De schokdempers lijken een probleem: als ik ze los haal (bout aan de onderkant) zit er behoorlijke speling op voordat de weerstand komt. Ook schudt de trommel na flink inveren behoorlijk na.

Mijn volgende probleem is het loshalen van de bovenkant van de schokdemper; zie foto's, hoe pak je dit aan?



Verder vroeg ik me af; de originele schokdemper kost ruim 70 euro, type nummer 448032. Een simpelere variant 20 euro; moet ik nog ergens op letten bij vervangen?
 

.johnny

  • #2
Na het posten van dit bericht krijg je automatisch "gerelateerde berichten" en daar zie ik dat uitboren het devies is :cool:

Nu ben ik zo onhandig geweest een set schokdempers te kopen zonder bevestigingsmateriaal. Is dat los te verkrijgen, of moet ik de dempers terugsturen en 3x zo dure met bevestigingsmateriaal kopen?
 

.johnny

  • #3
Lang leve de monoloog topics alhier.

Anyway: opgelost door bij een lokale witgoedreparateur tweedehands plastic pluggen te halen. Die ingewikkelde stalen constructie is niet perse nodig.

Eventueel (als de plastic pluggen het niet houden) kun je ook nog de stalen binnenring uit de oude dempers drukken en in het grote gat van de nieuwe dempers plaatsen, dan past er een 8mm bout netjes door.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Een goede monoloog is niets mis mee. :wink:
Bedankt voor de terugmelding.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu