Overstort riolering

Ronaldstolk

  • #1
Hallo

Gezien de steeds heftiger wordende buien zou ik graag een 'overstort' willen maken op de vertikale hemelwaterafvoer die het dichtst bij het hoofdriool zit. Ik heb namelijk een paar keer van mensen gehoord dat het water uit het hoofdriool bij hen via de wc naar binnen kwam. Daarom wil ik het laagste punt maken in de hwa. Nu heb ik wel 'bladafscheiders' gevonden, maar die zijn vrij duur, ik betaal daar voor het bladafscheidsysteem denk ik. Dat is niet nodig.
Nu zat ik te denken om er gewoon een Pvc hwa T-stuk op te zetten. Zie afbeelding.
Dat moet ook volstaan toch?
Dan zit ik alleen met het feit dat ik eigenlijk iets van een schuifmof ofzo zou moeten hebben (want er zit geen ruimte in de hwa, zit overal strak.
Iemand een tip hoe ik dat zou kunnen doen? Zijn hier hulpstukken voor?

Bedankt!

Ronald
 

Henk E

  • #2
Weetje dat daar speciale overstorten voor zijn?


De bovengrondse regenoverstort is speciaal ontwikkeld om wateroverlast bij zware regenval te voorkomen. Doordat de regenwaterafvoer (regenpijp of riool) het overtollige hemelwater niet meer kan afvoeren in de grond of het riool, overstroomt het toilet, bad, wasbak en douche.

De regenpijpoverloop is stankvrij dankzij de flexibele PU afsluitklep en is eenvoudig in de regenpijp te monteren met behulp van slechts een zaagkoord en schroefsleutel. Het horizontale niveau van de regenoverstort moet wel lager zijn dan dat van de potentiele overstroompunten (douche, toilet, bad etc.), maar meestal is straatniveau al voldoende.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu