Betonnen boeibord verven

Kerel010

  • #1
Beste klussers

Heb een betonnenboeibord , waar de verf her en der ervan bladdert. En wil dit graag weer moooi netjes maken.
Hier door onstaan wat laag verschillen

Wat is hier de beste en snelste manier voor om dit weer mooi glad en strak te krijgen ?


 

De Bob

  • #2
Wat is die schade op foto 1, verf wat loslaat of een soort stucwerk
 

Kerel010

  • #3
Het is gewoon verf wat loslaat
 

De Bob

  • #4
Ok, uitstekende randen en losse delen ruim verwijderen en wegschuren, dan met een beton reparatiemortel de gaten dichten.

De voorbewerking staat op de verpakking, dat wil per merk weleens verschillen.

Daarna kan u met een betonverf alles behandelen, ik neem aan dat er nu ook een betonverf opzit.

Als de gaten niet al te groot en diep zijn kunt u ook met een Epoxy plamuur de gaten dichten, dat werkt wat netter en makkelijker.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #5
Hiervoor kunt u het beste een mineraal gebonden betonreparatie middel gebruiken. Toupret Murex.
Het is in poedervorm en moet met water worden aangemaakt. Het lijkt een slap muurvullertje maar eenmaal uitgehard net zo hard als beton. Het is goed schuur-en overschilderbaar en uitermate duurzaam. U kunt er zelfs metaal op glas mee vastzetten. Dit even ter indicatie vwb de hechtkracht.
 

De Bob

  • #6
Oei, reclame ?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #7
Als je een product vermeld dat eigenlijk de enige adequate oplossing is doe ik dat. Zijn er voor een bepaald probleem 15 producten beschikbaar die precies hetzelfde werken dan ben je idd met reclame bezig. Schrijf ik Gestreepte Olifanten verf dat bedoel ik Caparol.
En ja, ook ik wordt (overigens zeer zelden) tot de orde geroepen door oom Jan. Waarmee ik overigens op uitstekende voet sta. Ik leg uit dat ik de vraagsteller graag uit 49 jaar verfervaring laat mee profiteren door de beste oplossing te bieden.Soms moet je dan man & paard noemen. Daar bestaat begrip voor.
 

De Bob

  • #8
Ik heb er totaal geen problemen mee, juist niet, van mij mag het, maar sommige worden er steeds maar duidelijk op gewezen.

Forum regels/ andere vorm zoeken/ of in een duidelijke PB.

Maar een ander product wordt ook gepromoot, dus waarom dit product niet.
 

Kerel010

  • #9
Wat een mooie reacties , de oplossing van kees de schilder spreekt me zeer aan. Maar kan dat spul ook op beton verf worden aangebracht ?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #10
Mag ik weten, wat is er achter dat boeideel?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #11
U dient losse delen te verwijderen. Product vlgs gebruiksaanwijzing aanmaken en te repareren plek met kwast goed natmaken. Randen gat eerst aanbranden ( stevig met plamuurmes product aandrukken ) en dan de rest opvullen.
24 uur laten uitharden en zondig vlak schuren. Daarna met muur-of betoverd afwerken.
 

Kerel010

  • #12
Het is de dakrand

Me idee is eigenlijk , om de hele dakrand met dat spul in te smeren en dan glad strijken zodat ik een mooie gladde rand krijg.

Me rand is ongeveer 6m lang en 30cm hoog

Volstaat dan 1 emmer tourpret van 5kg ?

 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #13
Het is een reparatiemiddel en geen dunpleister. Verbruik is geheel afhankelijk van diepte en omvang te repareren plekken. Wilt u de gehele rand ermee doen dan moet de bestaande verflaag gereinigd en ruw opgeruwd worden.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu