Wegsnijden beglazingskit binnenzijde raam <-> glaslatten?

Hvdk

  • #1
Vandaag begonnen met wegsnijden beglazingskit binnenzijde raam: WAT EEN RAMP
Van het glas wegsnijden gaat vrij goed. Maar van de glaslat veel moeilijker. Mes kun je er wat minder strak opzetten + dat ik af en toe in de glaslat zelf snij + dat ik de beglazingsband ook beschadigd.

Mijn vraag:
• Kan ik niet beter de glaslatten losschroeven
• beglazingsband doorsnijden
• glaslat apart schoonmaken
• glas apart schoonmaken
• nieuwe beglazingsband er op plakken
• glaslat terugschroeven

Dan kan ik veel gemakkelijker de kit verwijderen zonder de glaslat en de beglazingsband te beschadigen. Moet ik dan nog ergens speciaal op letten?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
De glaslatten verwijderen en nieuwe erop.
 

Hvdk

  • #3
Zie alleen nergens dezelfde maat als er nu op zit : ongeveer 40mm b x20mm h met sponning.
 

De Bob

  • #4
Zijn de glaslatten slecht ?
 

Hvdk

  • #5
Glaslatten zien er goed uit. Dus ik ga deze toch maar gebruiken. Enige is dat de schroefgaten beschadigd raken met uitdraaien van de schroeven. Maar ik ben toch van plan deze op te vullen en de latten te schilderen.

Verstandig om nieuw glasband aan te brengen, als deze beschadigd is?
Kan ik ook alle glaslatten eerst verwijderen dan schoonmaken? Ruit zit tenslotte dan nog wel buiten vast.
 

De Bob

  • #6
Latten kunt u verwijderen, is veel makkelijker werken, en het band wel vernieuwen als dat niet goed meer is.

Sla even een spijkertje voor de ruit, voordat hij er wel uitvalt &#128552;
 

Hvdk

  • #7
Nou dan ga ik dat dit weekend maar eens proberen.
Heb alles in huis nu. Extra kit voor de zekerheid. De rest kan ik toch weer terugbrengen.
 

De Bob

  • #8
Werkse &#128522;
 

Hvdk

  • #9
Gelukt!
Gelijk maar langere en tikkeltje dikkere schroeven in de glaslatten gedraaid.
Kitten viel me reuze mee. Ruim kit aangebracht en afgewerkt met bankpasje in dezelfde hoek als de glaslatten. Ziet er heel strak uit. Ben er alleen wel een tijdje mee bezig geweest.
 

De Bob

  • #10
Top &#128077;
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu