Houten buitendeur in de winter krom ?

Ericcc

  • #1
Beste klussers. Ik heb een vraagje over het kromtrekken van een houten buitendeur . Nu in de zomer perfect sluit overal goed aan Maar in de winter staat hij werkelijk krom Als ik deze dichtdoe dan staat hij boven en onder best wel veel open Nu zit er wel tochtband tussen maar is er iets aan te doen vraag ik mij af Ik weet ook niet wat voor hout het precies is Hij is wel geheel geverfd . wat kan ik er aan doen
e de waele
 

De Bob

  • #2
Https://www.klusidee.nl/Forum/houten-deur-trekt-krom-t109912.html

Is dit dezelfde deur ?

Zit er een driepunts sluiting op ?
Dat wil weleens helpen om hem te fixeren.
 

Ericcc

  • #3
Yes dat is de zelfde deur. En er zit geen 3P sluiting op , ik heb de zelfde deur vorige zomer in de lak gezet met de bedoeling dat dit iets zou helpen maar dat was helaas niet het geval dus Ik denk dat ik er niets meer aan kan doen dan de boven en onderkant nog eens goed in de lak te zetten en dan mischien ook de binnen kant nog eens in delak zetten nu het nog warm weer is ??
e de waele
 

De Bob

  • #4
Verschil in de vochthuishouding zomer/winter.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #5
Uit jouw verhaal kan ik niet opmaken dat de laklaag aan de binnenkant dikker is geworden, deze moet dus dikker zijn dan die van de buitenkant. Misschien de buitenkant is helemaal kaal maken en een opnieuw in de lak zetten.
Onderzijde heeft wat dit betreft niet zoveel invloed.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Het is vaak een kwestie van temperatuurverschil tussen binnen en buiten.
 

Ericcc

  • #7
IK ga de binnen kant nog eens goed in de lak zetten en kijken wat het gaat doen
e de waele
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu