Wat is dit? Oude grondkabel

JORIS-RS

  • #1
Hallo

Ik heb een jaren 40 woning gekocht en ik ben toch eens nieuwschierig wat dit voor spul is.

In het huis is al eens het een en ander verbouwd en nu bestaat mijn kelder uit betonnen wanden waaruit in de hoek een soort buisje steekt waar een teerachtig soort substantie komt. Ook eronder hopen de gevallen druppeltjes zich op.

Helaas kan ik niet bij de kruipruimte komen. Ik gok dat de nu kelder ingang (luik bij de voordeur ooit deze ingang is geweest. De vroegere kelder ingang met deur is nu een wc gerealiseerd.

 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Kan het een oude stookolieleiding zijn geweest waar door de warmte van afgelopen tijd oude resten weer vloeibaar zijn geworden?
 

JORIS-RS

  • #3
Ik heb eens wat info over stookolie gezocht en het lijkt inderdaad op iets in deze richting. Bedankt voor de reactie.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Vroeger bestonden er kabels waar een soort mastiek of bitumen in was verwerkt.
 

JORIS-RS

  • #5
Ik ben na je reactie uitgekomen op grondkabels die met deze substantie zijn samengesteld.

Ik heb het iets schoongemaakt en blijkt het geen holle leiding te zijn dus vervalt de stookolie optie. Doordat het vies en hard dicht zit kan ik lastig iets van kabelmateriaal zien maar het lijkt verdacht veel op een oude grondkabel.

Ik gooi het hier dus op en dus kan dit topic een slotje krijgen.

Dank voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu