Wandlamp met snoer incl knop aansluiten op wandcontactdoos

TimV123

  • #1
Goedemiddag medeklussers,

Mijn vrouw heeft een wandlamp voor de kinderkamer aangeschaft, waar een LED-lamp en transformator in zit. Er wordt een snoer (incl aan- en uitknop) bijgeleverd dat enerzijds in de lamp moet worden gestoken, aan de andere kant via een stekker in het stopcontact.

Wij hebben in de kinderkamer een lichtpunt aan de wand laten aanleggen (standaard nieuwbouwhuis, geen eigen kluswerkzaamheden met elektriciteit verricht). Kan ik het snoer van de wandlamp inkorten zodat ik alleen de aansluiting van de lamp overhoudt en de draden hiervan kan aansluiten op het lichtpunt? Ik weet niet of dat zomaar kan met deze lamp.

Ik heb twee foto's bijgevoegd:

1. met de specificaties van de lamp
2. van de stekker aan het snoer, daar staat ook nog wat op.



 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Wat je wilt - het inkorten van het snoer - kan niet.

Want de stekker ervan is geen gewone stekker, maar vormt meteen het (elektronische) transformator ervan.

Inkorten vn het snoer zou betekenen dat je moet gaan knoeien om het aangelaste stekkertrafo open te maken en daarna een verkort snoer er weer in aan te sluiten. Ook laagspanning kan bij/na dergelijke werkzaamheden gevaarlijk zijn. Misschien niet vanwege aanraking (12 V is wat dat betreft safe) maar wel wat betreft brand.

Niet aan beginnen dus, snoer netjes oprollen en vastmaken met tape of kabelbinders. Of zodanig omleiden (kabelgootje?) dat het kind er niet mee kan gaan spelen. :wink:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu