Design radiator afhangen

Klusjas

  • #1
Hallo,

ik heb een paar design radiatoren met vertikale spijlen. Ze zijn bijna twee meter hoog en hebben dubbele buizen. Deze worden in drie ophangpunten gehangen, twee boven en een onder.
De beugels heb ik goed uitgemeten tegen de muur zitten, maar het blijkt bijna onmogelijk om op drie plaatsen tegelijk de radiator erin te laten zakken. De plastic inleg in de beugels verschuift door het gerommel of valt eraf.

Vraag: Is er een trucje om zo'n radiator erin te laten zakken? Twee man aan de zijkanten en eentje ervoor om te sturen? Hoor het graag, heb er 5 te gaan.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Een beetje lijm gebruiken om de plastic inleg te fixeren?
 

Klusjas

  • #3
Hoi Frank,

ja heb ik vanmiddag gedaan met bison kit. Met het gewicht van zo'n radiator vraag ik me echter af of dat houdt als er gezocht moet worden naar de passing op drie punten.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #4
Even een blok hout van de juiste hoogte eronder om het gewicht te dragen terwijl je hem in positie brengt.
 

Klusjas

  • #5
Lijkt mee ook verstandig nu je het zegt.
Had ik wel gedaan met aftekenen om de radiatoren op het onderblok te zetten en hoogtes van horizontale buizen op de muur over te nemen maar niet aan gedacht om dat met plaatsen ook te doen.
 

Klusjas

  • #6
Gelukt door met twee man de radiator op te tillen, en ieder een hoge steun in de gaten te houden en een derde man op z'n knieen voor de lage steun. Dan langzaam laten zakken.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #7
:prima: dat moet een flinke radiator zijn
 

Klusjas

  • #8
Ja, 1,97m hoog en dubbel spijlen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu