Stop eruit door boormachine

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #21
Petersch1, een vlamboog op de collector leidt vrijwel nooit tot het uitschakelen van een aardlek of zekering, hooguit dat de collector kan verbranden.
Op deze machine zit geen boorkop.

De condensator kan in de onderkant van de schakelaar worden geschoven.
De condensator kan ook weggelaten worden zoals ik in 1 van de eerste reacties te lezen staat.
 

Rob25

  • #22
Jan je eerdere link deed het niet bij mij, bleef een lege pagina, maar ik heb een condensator besteld bij Kruis gereedschappen. Maar als ik de condensator er ook uit kan laten wat doet die dan eigenlijk? Is die dan er voor om te voorkomen dat je storing op de tv en radio hebt zoals heel vroeger? Hij doet niets voor de boormachine zelf?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #23
Correct.

Hier de bijgewerkte link.
Het type volledig invullen in het veld "productnaam".
 

Rob25

  • #24
Bedankt Jan maar zoals ik al schreef ik heb er al een besteld.
 

DSR9500

  • #25
Heb je ook nagemeten of er inderdaad sluiting in zit
 

Petersch1

  • #26
Ben oprecht benieuwd naar de goede afloop. een bosch-boormachine zonder boorkop en zonder koolborstels....
 

Petersch1

  • #27
Rob als je dan die niet nodige condensator gaat afhalen vraag dan gelijk ff of Bosch er een gewoonte van maakt om onderdelen die op de tekening staan gewoon niet te leveren. Vooral een boorkop is handig op een boormachine. Ook ff doorvragen over die koolborstel onzin. Ik hoor het graag.[/u]
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #28
Misschien moet je toch eens beter kijken, er staat duidelijk, ook op de tekening, dat het een boorhamer is.
Een boorkop is normaal een optie en geen standaard onderdeel, uitgezonderd acties maar die zijn zeldzaam i.v.m. de prijs van een boorkop..

Er is niemand die beweert dat het een machine zonder koolborstels is.

Je begrijpt er niets van, dat is niet erg maar ga dan geen onzin op het forum verkondigen.
 

Petersch1

  • #29
Jan : met alle respect voor jouw waardevolle bijdragen wil ik toch even reageren.

TS kopt met het bericht : BOORMACHINE in standaard. Dus boorhamer zal wel niet in een boorstandaard gebruikt worden. De foto laat ook de kop van de machine niet zien.

Daarnaast waag ik te betwijfelen of de vonk van een klappende condensator door het gesloten huis van de machine zichtbaar wordt door de ventilatie-openingen bij de collector.
Als de condensator eigenlijk niet noodzakelijk is, dan zou de machine toch verder probleemloos moeten draaien zonder verdere reparatie/vervanging ?
Ik vind het leuk als iemand geholpen wordt en vanuit mijn amateurhoek roep ik wel eens wat. Hoef je toch niet ZO op te reageren ? mvg Peter
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #30
Er zit geen enkele toegevoegde waarde in een discussie over al dan niet een boorkop.
Er zitten koolborstels in, alleen ziet TS ze niet direct.

Om dan te gaan zeggen dat je oprecht benieuwd bent naar de afloop en dat je als amateur graag wat leuks roept.

Weinig zinvol en ik stel voor hier niet verder op door te gaan anders gum ik het allemaal weg.
 

Petersch1

  • #31
Mag Jan hier zelf nog op reageren ?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #32
Daar heb ik geen enkele behoefte aan.
Frank is duidelijk genoeg lijkt me.
 

Ronald41

  • #33
Als de condensator met een vlam kapot gegaan is moet dat zichtbaar zijn aan de buitenkant ervan (brandsporen).

Een vlamboog kan soms een zekeringautomaat wel laten trippen, maar als het toestel dubbel geïsoleerd is zou de aardlek sowieso niet mogen trippen.

Ik ben benieuwd naar de afloop.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #34
Het is niet altijd duidelijk te zien dat de filter ontploft is, soms moet je heel goed kijken om het te zien.
Ik denk dat een automaat eruit geklapt is en niet de aardlek.
Ik ben ook benieuwd of het vervangen van het filter de oplossing is.
 

DSR9500

  • #35
Ik heb al bij 2 van die groene machientjes de condensator vervangen :mrgreen:

Ene had een zwarte stip en de andere was gesprongen folie door het handvat heen.

Sluiting was goed te meten met ohmmeter.
Juiste condensator had ik nog in bakje liggen.

Ben nu op vakantie dus kan het nu niet nazien :wink:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #36
Laten we nu maar even afwachten wat het resultaat is.
 

Rob25

  • #37
De boormachine/hamer loopt weer als een tierelier.
Vandaag de condensator thuis gekomen en erin, geslaagd.
Iedereen bedankt voor het meedenken. Helaas kan ik geen filmpje zetten van een draaiende machine maar wel een foto van de dode condensator, stinkt behoorlijk naar verbrand plastic.
 

Ronald41

  • #38
Die is geroosterd ja :D
Fijn dat het weer werkt!
 

Rob25

  • #39
En stonk behoorlijk haha
 

Kaneelschep

  • #40
Grappig. Ik had echt precies hetzelfde met dezelfde boor. Alleen paar maanden later.
Ik heb borstels bekeken, maar die zijn nog prima.
Denk ook dat het in de knop zit.
Ga morgen even naar die link kijken.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu