Tuinhekje schilderen als kleurpotloden: welke verf?

Sirithtasiel

  • #1
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn tuinhekje maken zoals hieronder voor t deel waar de kids spelen. Welke verf kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik vind moeilijk de juiste kleuren bij de gewone verf voor buiten.
Nu had ik een spuitbus voor buiten gevonden in de goede kleuren, maar als ik dat op de houten paaltjes spuit, trekt t helemaal in t hout en zie je niets van de kleur meer... Wie heeft tips hoe dit aan te pakken? Alvast bedankt!

 

De Bob

  • #2
Stevig gronden, daarna kunt u elke kleur erop zetten.

Blanke deel op de punt eerst afplakken, en later in de blanke lak.

B.t.w.
Punten niet erg scherp voor een kinderhekje, of een volwassen iemand die "valt"
 

Sirithtasiel

  • #3
Bedankt! Dan ga ik t proberen met eerst grondverf. Dat ik daar niet op gekomen ben :roll:

Bij ons niet zo heel puntig als op de foto hoor. En t is ook om te voorkomen dat ze over t hek heen klimmen en uit de tuin ontsnappen ;)
 

De Bob

  • #4
Ok, ik heb ook kleinkinderen, dan denk je even anders
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #5
Ik zou de veiligheid v.w.b. het vallen iets hoger stellen dan het voorkomen van over het hekje klimmen.

Kinderen rennen en springen en vallen. Als je met je oog op de punt komt ben je blind. Zo simpel is het.

Over het hekje klimmen kun je de kinderen uitleggen: dat mag niet. Doen ze het toch dan volgt er een waarschuwing en daarna billenkoek of straf (en nee dat is niet zielig ik ben er ook groot mee geworden). Opletten moet je altijd doen bij kinderen.
 

Sirithtasiel

  • #6


Nou het is gelukt hoor, bedankt voor de klustips!
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #7
Actueel kleurenthema! :)
Leuk hoor!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu