Dakgoot van zink naar pvc

Koike

  • #1
Ik heb hier een dakgoot in zink . de uitloop zit aan de zijkant en het stukje buis wat er uitkomt is er van 80 diameter . nu zou ik daar graag een afloop op monteren in pvc buizen . maar als ik er een elleboog van 80 in pvc op plaats heeft die teveel speling waardoor het water terug langs de muur loopt. mijn vraag is nu , hoe maak ik die overgang van de zinken uitloop van 80 naar pvc stukken die wel goed aansluit . alvast bedankt voor de tips
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Maak eens een foto misschien kan je er een vergaarbak onder hangen. Zijn er in heel veel uitvoeringen.
 

Koike

  • #3
Bij deze dus de foto
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Dat stukje pijp loopt te horizontaal moet met 7 gr. schuin naar beneden wijzen en staat ook nog 2 cm boven de bodem van de goot.
Als je daar iets overheen schuift is de kans op blijven lekken groot, omdat die pijp te horizontaal is gemaakt.
Vergaarbakje dan moet je wel een druiplip aan dat stukje buis maken.
Misschien is er een knie met een rubberring die je op dat stukje buis kan schuiven.
 

Koike

  • #5
Ok , bedankt voor de tips
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
De uitloop moet aan de onderkant zitten, zoals die nu zit krijgt u geen goede aansluiting, die komt trouwens ins blaue hinein te hangen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu