Geiser niet echt warm en flow te hoog

Henk56

  • #1
Hallo, graag jullie advies over het volgende probleem;

Mijn Junker WR11 geiser reageert op dit moment als volgt, bij het openen van de warmwaterkranen en douchekraan komt er alleen lauwwater uit en de flow/druk is maximaal, voorheen echt heet water. De flow kon ik ook niet meer regelen. Na het lezen op deze site wat eventueel het probleem kan zijn heb ik de waterflowregelaar vernieuwd. Resultaat is dat de flow/druk nu wel regelt (voorheen niet meer) omdat ik dat nu zie aan de vlammen die nu hoger en lager branden indien ik aan de flowregelaar draai. Dus dat werkt weer! Echter het probleem van geen echt heet water is er nog steeds aan de orde. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Zou dit mogelijk de oorzaak kunnen zijn: ik heb ook gelezen dat er een scheurtje in het membraam kan zitten. Schijnt niet duur te zijn om te vervangen maar is dat door mij zelf te doen of is dat echt werk voor de vakman?
Tips bij het vervangen van het membraam zijn ook welkom.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Zo goed als zeker een kapotte membraan, laat dit even doen door een vakman.
 

Henk56

  • #3
Dank je Jan, ga ik doen👍🏼
 

Henk56

  • #4
Even een late reactie van mij, had even geen tijd voor de gyser. Ondertussen had ik gesproken met een vakman en die gaf aan dat ik zelf het membraam zeer eenvoudig kon vervangen. Dus dat heb ik gedaan en viel inderdaad erg mee. De flow en waakvlam worden nu wel goed geregeld en het water wordt ook weer goed heet, behalve bij een nieuw appartement naast ons huis. In de keuken beneden in het appartement wordt het water wel heet maar de badkamet die precies boven de keuken zit daar blijft het water lauw. Waterdruk is wel gelijk. Speelt afstand van de leiding mogelijk een rol hierin? De afstand van de gyser naar de badkamer is zo'n 10 meter. Zo ja wat is de maximale lengte van een warmwater leiding? Alles is door mij uitgevoerd met koperen leiding van 15mm en alles gesoldeerd.
 

Freekcv

  • #5
Zit daar toevallig een thermostaatkraan?
 

Henk56

  • #6
Ja de douche is een thermostaat kraan. De wasbakkraan is nog niet gemonteerd maar daar komt ook niet echt heet water uit. Heeft de thermostaatkraan invloed hierop?
 

De loodgieter

Vaste beantwoorder
  • #7
Ja dat kan zijn in een thermostaatkraan ziten normalieter keerkleppen als deze iets vervuild zijn kun je bijmenging krijgen op je warm water wat de temperatuur doet zakken.

John
 

Henk56

  • #8
Uiteindelijk ben ik er zelf achter gekomen.
Mijn waterdruk komt van een hydroforpomp en de druk is ongeveer 3,5 bar, hierdoor kwam via de thermostaatkraan te veel water uit wat de gyser kennelijk niet goed aan kon. Nu doe ik de flow van de thermostaatkraan niet volledig meer open draaien,zodat de waterdruk minder is en er wel weer heetwater uit de thermostaat kraan komt.

Bedankt allemaal nog voor het meedenken.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
Dat is een schijnoplossing, de geiser moet de hoeveelheid water regelen en niet de warmwaterkraan.
Hebt u de membraan bekeken?
 

Petersch1

  • #10
Ik lees : membraam inmiddels vervangen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #11
Ik lees: behalve bij een nieuw appartement naast ons huis

Het is dus de vraag of dit appartement bij het huis hoort of apart ligt.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu