Structuurverf: juiste structuur

Michiel2300

  • #1


Ik heb in mijn huis de leidingen in laten frezen, maar loop ergens tegenaan bij het afwerken: op de wanden zit een hele fijne structuur die ik moeilijk nagebootst krijg. Sierpleister is te grof en ook structuurverf is het net niet.

Hoe maak ik die fijne structuur goed na?
 

De Bob

  • #2
Zoek eens onder "muurverf zand effect" misschien benaderd dat u wens.

Is wel heel fijn van korrel

Maar realiseer dat reparatie plekken veelal zichtbaar blijven.
 

Robbie's

  • #3
Denk dat je dit altijd zult blijven zien. Is stukje leiding wat ook een beetje uitsteekt aan de ander kant muur? Opvullen wordt lastig en je zult vrees ik altijd met een kleurverschil zitten. Ik zou geneigd zijn om er rondom goed af te plakken, 1 keer plamuurmes er over heen met wat gips, daarna deppen met bijv. Schuursponsje. Misschien eerst uitproberen op een stukje steen of hout om te zien met welk sponsje of bij grof schhurpapier je het beste resultaat krijgt. Als het bijna droog is en de hele muur opnieuw met muur verf (of schilderijtje er over heen :D ). Succes.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Plamuren en met een tamponeerkwast de structuur opnieuw aanbrengen in de nog vochtige plamuur.[/list]
 

Kareltje33

  • #5
Experimenteren.
Bij mij ging op zondag eens de structuurverf op (zelf op kleur gemengd). Ik heb toen van normale latexverf strucuurverf gemaakt door er meel (bloem) en zand doorheen te mengen. Eerst een testmonster wat indikken met bloem, en dan langzaam de structuur benaderen door zand toe te voegen en dan te vergelijken met het origineel. Toen de structuur klopte, op dezelfde manier de kleur benaderd door pigment toe te voegen en te vergelijken. In mijn geval had ik nog een rest structuurverf als voorbeeld, dat maakt het natuurlijk wel makkelijker. In jouw geval zul je je monster steeds even moeten laten drogen (foehn of zo)alvorens te vergelijken. Ik heb het zo gekregen dat je bij een overstap verf>verf midden op de muur (dus niet in een hoek) geen verschil kunt zien. Kost je echter wel een uur of twee voordat je het goed hebt.

Ciao, Kai
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu