Badkamer in de slaapkamer

Aster

  • #1
Hallo allemaal,

Wij hebben een huis gekocht met een heel kleine badkamer maar met een enorme grote slaapkamer. Een deel van de slaapkamer bij de badkamer trekken is geen optie (er zit een trap tussen). Het huis is oud en heeft een planken vloer en de crime scene is op de eerste verdieping.
Dus daarom het volgende plan: ik zet 'gewoon' een badkuip in de slaapkamer.
Maar nu zoek ik een echt slimme oplossing om de vloer van de slaapkamer en de vloer onder mijn bad zo gelijk mogelijk te houden. Mijn hele slimme plan is om watervaste kurk door de hele ruimte te plakken zodat ik maar 1 vloer heb en niet ergens een onderbreking in de vloer heb.
Goed plan. Maar kan het technisch gezien wel?

Alvast bedankt voor het lezen en meedenken!

groetjes,

Asster
 

Marcn88

  • #2
Dit zou ik maar niet 'gewoon'even doen ivm sterkte van de constructie dus hoe groot zijn de balken, wat is de overspanning, wat is de hoh maat, waar rusten de balken op, wat draagt de vloer nog meer? En dan kurk op de vloer in een natte ruimte met eronder hout? Dat is wachten op verrote vloerdelen/balken.
Als de vloer draagkrachtig genoeg blijkt zou je kunnen gaan voor bijv een zwaluwstaartplaat vloer of iets in die richting
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
Ik zou een afvoerputje in de buurt willen hebben met afschot ernaar toe. Als je geen tegels wilt, kan je ook vinyl oid laten plakken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu