Hoogte verschil achtererf en fundering voor overkapping

Klusser_84

  • #1
Beste forumleden,

Achter ons huis willen wij een overkapping maken, zodat we de plaats meer kunnen gebruiken.
Oppervlakte is 5 x 2.

Achter ons huis loopt ook een poort voor een eventuele achterom. Deze gebruiken wij niet en willen we ook niet gebruiken. Een nieuw te maken schutting (van hout) ga ik dus integreren aan/in de overkapping. Tevens wil ik een simpele vloer ook zwevend maken, als een soort veranda dek.

Maar nu het punt waarom ik een post plaats. Onze achterplaats ligt 30 centimeter hoger dan de poort. Het zand wat hier voor gebruikt is, wordt als het ware tegengehouden door de betonnen schutting die er nu staat. De onderste plaat is dus voor ons ingegraven en voor de poort te zien.

Overigens zit ik op een zandgrond. Zelf gekeken via afgraven en via DINOloket nagezocht.

1. Ik wilde alles op poeren gaan maken (zelf maken met een funderingstegel en 15cm pvc vol storten). Moet ik deze nu extra lang maken vanwege het hoogte verschil. Of moet ik hier helemaal vanaf zien.
2. Kan ik de onderste plaat van de huidige schutting laten zitten en de balk met een grote slijper afslijpen op hoogte. Zodat het zand niet gaat weglopen. Of moet ik meer afgraven en dit anders oplossen. Het nieuwe dek zweeft anders 30 cm en je kijkt onder het dek door op mijn nu niet zichtbare buitenmuren (die zitten immers onder 30cm zand).

Eerlijkheidshalve zit ik er niet op te wachten om 3 kuub zand af te gaan voeren (het zand dat nu in totaal 30cm hoger ligt). Dus als ik dit niet hoef af te graven.

Bedankt alvast voor de tips!

Ik heb geprobeerd een tekening te maken van de situatie zoals deze nu is.

 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu