Bestaande schuur uitbouwen.

LuMen

  • #1
Hallo,

Wij willen onze schuur verbreden en een veranda eraan bouwen.

Dus tussen de twee schuren dichtzetten en vervolgens 2.5 meter de tuin in bouwen. Zodat er een soort "L" vorm instaat.

Ik wil dit doen door ongeveer 5 a 6 stenen te metselen en daarop verder te gaan met hout.

Mijn vraag is, wat is de beste manier om het platte dak af te werken met de schuur van de buren?

Verder is het wijs om de wand die tegen de erfafscheiding komt prefab te maken en dan in één keer tegen de erfafscheiding te plaatsen?



Alvast bedankt!
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Maak een foto van jouw en het dak van de buren. En hoever gaan de buren met je mee.
 

LuMen

  • #3
Ik heb het er nog niet met de buren over gehad, maar ik verwacht daar weinig problemen.

 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Er zijn een aantal opties.
Daktrimmen kops verwijderen en de dakbedekking doortrekken. De opstand aan de kant van de buren laten zitten en bij jouw weghalen in verband met de afvoer van regenwater. De boeiborden en de daktrimmen netjes inpassen.
Iets verzinnen onder de daktrim of iets onder het boeiboord.
 

LuMen

  • #5
Ok, dan ga ik mijn opstaande rand inderdaad weghalen. En wat vind u van het idee om de kant van de buren prefab te maken? Dit omdat je hier nooit meer bij kan komen.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
Die kant prefab is wel een goed idee. Maak het wel onderhoudsvrij. Als het er strak tegenaan komt, hoeft er geen afwerking aan de buitenkant. Zorg wel dat er geen ongedierte tussen kan. Dus openingen kleiner dan 1cm.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu