Schuifdeuren aan wand plaatsen

Rvd18

  • #1
Hallo allemaal,

Voor mijn woning wil ik 2 houten deuren met glas als dubbele schuifdeur gaan gebruiken. Ik heb een sparing in een wand gemaakt waar deze schuifdeuren voor moeten komen. Echter, ik ben bang dat het gewicht van de deuren te zwaar is om aan de wand op te hangen.

Het betreft een metalstudwand met 45 mm profielen, aan beide zijden beplaat met een gipskartonplaat. Er is al gestuct en geschilderd. Voor de zekerheid heb ik achterhout geplaatst om een rails aan op te kunnen hangen.

Vervolgens zijn de bestelde deuren binnengekomen en ben ik bang dat ze te zwaar zijn om aan dit iele wandje op te hangen. Ik weet het precieze gewicht niet, maar het zijn klassieke houten deuren met glas, ca. 85 x 210 cm. Op internet vind ik echter alleen maar schuifdeurbeslag voor een hangend systeem, en niet voor een rollend systeem.

Heeft iemand ervaring met installeren van een rollende schuifdeur? Immers zitten in mijn woning ook twee klassieke glas in lood schuifdeuren (kamer ensuite) die ook rollen, zoiets moet toch te verkrijgen zijn? Of denken jullie dat ik ze gewoon aan de wand kan hangen?

Alvast dank voor jullie reactie.

Groeten Rutger
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu