Stopcontact maken - Elektricien laten komen?

Db81

  • #1
Hallo allemaal,

Ik heb een washokje waar ik 2 stopcontacten heb waarvan eentje voor de droger beschikbaar is.

Nou heeft de elektricien een elektradoos geplaatst in het washok(op het inbouwpunt waar eerst het aansluitpunt van de lichtbron zat ) waarvan er nu stroom naar

1) 5 spots gaat (gekoppeld met 1 aan/uit schakelaar)
2) licht in het washok aan/uit gaat.


Nou komt het volgende:
Ik wil rolluiken laten plaatsen en die meneer geeft aan dat er dus Electra nodig is dichtbij het raam, andere kant van de kamer.


Ik kan eventueel vanuit mijn washok, langs de berging uitkomen op het punt waar hij een stopcontact nodig heeft, maar ik vroeg mij af of dit nu makkelijk te doen is of dat ik de elektricien weer moet laten komen (die is namelijk erg druk).

Of kan ik ook draden trekken vanuit het inbouwstopcontact wat ook in het washok zit?
Of is het makkelijker om vanuit die lasdoos kabels te trekken?


alvast dank
 

Petersch1

  • #2
Gezien de vragen :
de electriciën geeft u ongetwijfeld de beste oplossing !
Als je dat te lang vind duren, kan je van het overgebleven stopcontact een 3 aderige kabeltje leggen naar de rolluiken maar wel op een stekker met randaarde maar dat zal aanwezig zijn in de wasruimte. Maar beter : wacht ff op de electriciën.
 

Db81

  • #3
Valt wel mee volgens mij.

Heb de lasdoos open gemaakt.

Daarin zit groen/geel, blauw, bruin en zwart.


als ik die roen/geel, blauw, bruin doortrek en aansluit op een opbouw stopcontact heb ik volgens mij stroom op de plek waar ik het wil.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu