Knikarmscherm gaat kraken.

Aristonos

  • #1
Ik heb een knikarmscherm hand bediend.Bij het indraaien begint ie te kraken.Eerst alleen op het eind maar nu ook wat eerder.Ik heb het draaioog losgehad en ingevet.Ik heb alle draaipunten ingespoten met siliconen spray.Maarhet ligt niet aan de ellebogen.Maar het kraken bij indraaien komt bij het draaioog vandaan.Ik durf er verder niks aan te doen.Weet iemand een goed onderhoudsbedrijf omgeving Purmerend.Dus die eerlijk zijn.Kun je toch via PB sturen ivm huisregels ? Had al uitvraag gedaan op een klusofferete pagina.Kwam er iemand met ruim 350 euro in de aanbieding,daar kwam ie voor.Nou laat maar. Of heeft iermand een makkelijke oplossing voor me,die ik zelf kan die niet mis kan gaan ? Bel ik een bedrijf op,die zegt dan,misschien bent u toe aan een nieuwe.Ja,dat begrijp ik.Die willen verkopen.Maar stel dat ik bij hun koop en het ding krijgt na tien jaar hetzelfe.Je hoeft die dingen toch niet te vervangen steeds ? Dat moet toch te repareren zijn .Als een fietsketting breekt kan ie toch ook gewoon vervangen worden zonder telkens een fiets te kopen.Graag uw advies en reacties.
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #2
Er zij ook gewoon eerlijke bedrijven hoor.
als hij versleten is kost het ter plekken maken op een ladder best aardig wat tijd.
10 15 jaar wordt wel weer eens wat voor een scherm het doek is op een gegeven moment ook op

ps
Als je fietsketting breekt heb je ook nieuwe tandwielen nodig als je lekker wilt blijven fietsen met al je versnellingen.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #3
Waarom smeren met siliconen, gebruik motorolie. Kraken is schuren van twee metalen alles wat beweegd wat olie op ook op de veren van de armen.
Boven op het huis van het tandwiel zit een naad daar begin je met de oliespuit.
Voordeel van olie is ook dat het kruipend is.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu