Hellend dak isolatie - Van binnenuit extra isoleren

Blomm

  • #1
Goedemorgen
Mijn excuses maar alweer een isolatie vraag maar wil geen fouten maken .
Mijn bestaande dak isolatieplaten(pas aangekocht huis uit 1976) is hier en daar flink beschadigd door de vogels en ook langs de schoorsteen lopen de platen niet door waardoor er een kleine opening is waar ik nu op de dakpannen kijk.
Nu zat ik te denken om er aan de buitenkant parels tussen de bestaande isolatie en dakpannen te laten spuiten heeft er iemand hier ervaring mee ?
Hoe zit het met ventilatie en vochtafvoer?
En anderzijds kan ik ook de binnenkant nog extra zelf isoleren maar wat is dan de beste opbouw als ik het goed begrijp gewoon isolatie tegen het dakbeschot en afwerken met klimaatfolie en dan gipsplaten en dan langs de schoorsteen gewoon vol spuiten met pur?

Alvast vriendelijk bedankt.

martin
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Je kijkt van binnen uit op de pannen? Heb je ook lekkage?

Plaats eens wat foto's. Ook graag van buitenaf. Normaal zit er lood rond een schoorsteen.
 

Blomm

  • #3
Zal er op letten maar het is maar een kleine spleet dus kan best het lood zijn waar ik tegen aan kijk.
Zit nu met een vocht knie wegens een blessure dus trap lopen lukt nog niet.



Bij de laatste foto is te zien dat de isolatie platen niet tegen de schoorsteen aan zit....
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Ik heb de afbeeldingen gedraaid. Het is nog niet te zien hoe het buiten in elkaar zit. De spleet aan de binnenkant dichtmaken is op zich geen probleem. Het nadeel van PUR is dat je weinig controle hebt over hoe ver het naar buiten toe uitpuilt. Je wil niet dat het de dakpannen raakt.

Je kan er ook een strook steenwol in duwen.

Het is nog wel nuttig aan de buitenkant te controleren of het in orde is. Al is dat wel te verwachten als je geen lekkage hebt.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu