Vaatwasser afvoer op de afvoer van CV?

Saar58

  • #1
Hallo,
Ik wil graag een vaatwasser aansluiten. Het is zo dat er een afvoer aanwezig is in de keuken, maar daar is de CV ketel op aangesloten. Is het mogelijk om er een splitsing in te zetten en zowel de vaatwasser als de CV op één afvoer te installeren?



 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Is dat een 32 of 40 mm pijp?
Bij 32 zou ik het niet doen en kijken of je de volledige afvoerleiding kan uitvoeren in 50mm tot aan de verzamelleiding.
Bij 40 mm zou ik vlak boven de sifon een 45 graden T stuk plus 45 graden bocht zetten en daar op aan sluiten en niet tussen de twee bochten onder de cv.
 

Saar58

  • #3
Dat begin stukje vanaf de CV tot aan de kast is 32mm en de rest is 40mm
 

Saar58

  • #4
Dat begin stukje vanaf de CV tot aan de kast is 32mm en de rest is 40mm


Quoten is niet nodig als de tekst er boven staat :)
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #5
Waar komt de vaatwasser te staan? Zo'n beetje onder het stopcontact en de gaten in de muur?

En kan je met de slang dan door de muur in de kast komen?
 

Saar58

  • #6
Komt onder dat kraant inderdaad. De muur kan wel geboord worden maar ik dacht misschien is dat niet nodig als ik op dat kleine stukje kan installeren. Weet niet of dat uberhaupt wel kan??
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #7
Quoten van tekst die er boven staat is overbodig op Klusidee, alleen als het wat toevoegt.

Niet op dat stukje van 32 aansluiten, is te klein en zit te hoog, gevolg is dat water er bovenaan uit spuit tegen je cv ketel aan.
 

Saar58

  • #8
Bedankt voor de tip wat betreft quoten. Heb je misschien een advies hoe ik het zou kunnen aanpakken met die afvoer? Bedankt!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu