Opbouw op bestaande muur

Infine

  • #1
Goedemiddag,

Zou iemand mij kunnen vertellen of ik direct op bestaande bouw door kan bouwen, dus een verdieping er op zou kunnen zetten.

Over de volgende informatie beschik ik,

- Fundering op staal, breedte onderste punt in de grond= 40cm, is dit sterk genoeg t.o.v. andere fundering, zie punt 3
- Halfsteense muur
- De overige muren van de aansluitende woning met bovenbouw zijn muren met een spouw, deze staan ook op staal en breedte bedraagt onderste punt in de grond= 60cm, ter info.

Zie tekening voor details
Het gaat om de kamer van 3000 x 3019mm
De betonnen vloer is er op dit moment uit, hier komt een nieuwe betonnen vloer voor terug.

Graag adviezen/ervaringen

Mijn dank

 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Dit is niet op afstand aan te geven. Schakel een constructeur in. Er is voor de vergunning toch een constructieberekening nodig.
 

Bouwprof1

  • #3
Leuk plan !

doorbouwen op enkelsteens mag helaas niet meer,maar een hulpconstructie van hout,staal,steen of een combinatie hiervan,is in uw geval een mooie en goedkope oplossing.
Bereken wel goed de belasting,vaak dien je seperaat te funderen. Maar dit is een vrij simpel klusje voor een slimme bouwer.Vraag je leverancier of ie een goede constructeur weet,en vertel hem je plannen.hij zal dan snel met een berekening komen,en jij kunt snel je plan verwezenlijken. Veel succes. :D
 

Infine

  • #4
Dankjewel voor de antwoorden, ik zal gaan kijken wat er mogelijk is. Ik snap dat dit niet van afstand te bepalen valt, maar wilde eerst wat mogelijkheden weten.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu