Vaillant mag 250/7 TZW A25 slaat niet aan

Troza01

  • #1
Wij hebben thuis een Valiant MAG 250/7 TZW A25 boiler hangen ten behoeve van de badkamer. Wanneer we de warmwaterkraan van de douche aanzetten wordt de boiler niet aangesproken en blijft het water koud. Wanneer we de warmwaterkraan van de wasbak aanzetten slaat de boiler wél aan. Met een beetje moeite is de temperatuur in de douche (terwijl de kraan van de wasbak nog aan staat) te regelen. Wanneer de koudwaterkraan in de douche te ver open gezet wordt valt de boiler weer uit en wordt alles koud. We zetten de kraan van de wasbak dan ook redelijk ver open, maar dit gaat weer ten koste van de druk in de douche. Het is dan ook elke dag weer lastig om de juiste balans te vinden tussen wasbak en douche om een behaaglijke douche te kunnen nemen. De waakvlam blijft overigens wel continu branden.

Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen is? Ik hoor het graag!
 

Marcn88

  • #2
Heeft t eerder wel goed gewerkt? dan douchekop verkalkt, smeer in de doorstroombegrenzer in de douchekop,filters bij kraan versmeert, en dan kan nog de membraan in t waterhuis van de geyser defect zijn
 

Troza01

  • #3
Er zijn altijd wel wat problemen geweest met het regelen van de temperatuur maar dat de kraan van de wasbak aan moet om de boiler überhaupt aan te krijgen is recent. Overigens ben ik vergeten te vermelden dat we de douchekop er al enige tijd niet meer op hebben zitten, dus we douchen alleen met de slang. Toen het probleem erger begon te worden hebben we de douchekop weggehaald en dat leek ook een tijdje te helpen.

Ik ben van plan de kraan er binnenkort af te halen en te kijken of ik aan het binnenwerk iets vreemds zie maar eigenlijk heb ik er verder weinig verstand van. Ik zal het dus niet snel zien als er iets aan de hand is. Eventueel tips waar ik dan op kan letten?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Vrijwel zeker een kapotte membraan, lijkt me verstandig er een vakman bij te halen.
 

Marcn88

  • #5
Membraan defect
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu