Wasmachine en was ruikt naar riolering lucht

Sofia84

  • #1
Hoi,

ben op zoek naar een oplossing.
Hoop dat iemand mij hier kan helpen aan een oplossing.
Mijn was stinkt al jaren heel erg.
Laatst een nieuwe wasmachine gekocht dacht dat het probleem hiermee opgelost zou worden maar helaas.
Mijn wasmachine ruikt zo erg naar riolering lucht
Heb al soda geprobeerd,90 graden laten draaien vaatwasser tabletten, schoonmaak azijn, en speciale wasmachine reiniger.
Ben nu echt ten einde raad.
Weet niet hoe ik dit moeten oplossen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Plaats even een foto van de afvoer van de wasmachine.
 

Sofia84

  • #3
Het lukt mij niet om een foto te plaatsen bestand word niet ondersteund .
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
De foto even omzetten naar een ander bestandstype zoals jpg
 

Biomus

  • #5
Doe jij toevallig altijd de deur van de wasmachine dicht, als je de was eruit hebt gehaald? De deur moet na het gebruik open blijven staan, anders gaat ie stinken naar riool! Je kan dit weg krijgen door 1 a 2 was gangen (zonder wasgoed) te doen op 95 Graden. Dan is de geur en troep ook weg. Vloeibaar wasmiddel stinkt overigens in zo'n situatie ook harder dan waspoeder. Ik denk door de glycerine, maar heb dit nooit onderzocht. Ik was al jaren weer met poeder.
 

WM Mensing

  • #7
Hoi,

Doe maar een vaatwasblokje in de trommel (1 is voldoende).
nu kook wasje zonder iets erin. dit haalt meestal de geur eruit.

controleer ook gelijk of zeepbakje schoon is van vetluis (deze kan er ook uit) en of deurrubber geen vetluis heeft. dit zorgt namelijk voor de stank.

als je 1x in de 2 week de machine een kookwas laat doen met waspoeder heb je ook minder kans dat de stank terug komt.

groet, WM
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Sofia84 schreef: Laatst een nieuwe wasmachine gekocht dacht dat het probleem hiermee opgelost zou worden maar helaas.

Lijkt me niet zinvol te blijven hameren op schoonmaken van de machine, zo snel komt er geen vetluis in de machine.
Graag even wachten tot Sofia gereageerd heeft.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu