Riem vervangen Lavatherm 530

Marc_

  • #1
Hallo,

Ik probeer de riem te vervangen van mijn AEG Lavatherm 530 volgens de procedure beschreven in

https://www.klusidee.nl/Forum/topic/aeg-lavatherm-3300-aandrijfriem-vervangen.37495/

Alles gaat goed tot ik probeer de trommel vooraan uit de witte ring om de vulopening te trekken. Ik krijg die helemaal niet los.

Heeft iemand hiervoor een tip?

De trommel loopt ook nogal stroef - misschien zit er teveel stof tussen de ring en de trommel?



 

Marc_

  • #2
Beste allen,
Ik heb zelf de oplossing gevonden. Om uiteindelijk de trommel vooraan los te krijgen heb ik de voorste rand afgenomen. 6 schroeven rondom de invulopening die met een kapje zijn afgedekt en twee schroeven achter het bedieningspaneel dat moet worden afgenomen.
Om het bedieningspaneel af te nemen moet je met een schroevendraaier de lipjes induwen: twee aan de linkerkant (boven en onder) en één in het midden. Het bedieningspaneel is ook vastgeklikt aan de rechterzijde maar daarvan vond ik de lipjes niet en dus heb ik de twee vijsjes onder het bedieningspaneel open geschroefd zonder het paneel helemaal af te nemen omdat ik vreesde dat de lipjes zouden afbreken.
Eenmaal de voorste rand afgeschroefd kon ik gemakkelijk de snaar over de trommel doen. Om hem onder de as te krijgen heb ik hem de witte bescherming van de waaier genomen zodat de snaar onder de waaier onder de as van de moter kon brengen.
Na de gebruikelijke fouten die een te slappe snaar opleveren is toch alles gelukt. Ik hoop de droger het nu een tijdje uithoud...

Marc
 

DSR9500

  • #3
Top, bedankt voor je terugkoppeling.

d'r is niets zo leuk als ZELF repareren :super:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu