Aeg 75373NAH warmtepomp droger lekt

Timo1970

  • #1
Na 2 jaar begint onze warmtepompdroger te lekken aan voorzijde. Achter het klepje voor de condensor staat ook water. Opvoerpompje achterzijde lijkt goed te werken in combinatie met vlotter. Ik vermoed zelf dat de condensor is vervuild alleen hoe krijg ik deze weer schoon is niet uitneembaar. Doorblazen met perslucht lijkt me ook geen optie achterzijde condensor is namelijk niet te zien helemaal ingebouwd in kunststof behuizing. Wie weet raad
Water achter het klepje voor droger hoort dit niet automatisch naar reservoir met pompje/vlotter te stromen er ligt wel nog een filter onderin maar hierachter zit niks meer?
 

Cleetje

  • #2

Ik zit met hetzelfde probleem. Volgende mij zit in de kunstof bak een afvoerkanaaltje wat verstopt raakt,zodat het water niet in het pompreservoir komt. Maar ik weet niet hoe ik dit schoon/open krijg.
 

Jumike

  • #3



Hoi Timo ,

Heb de zelfde problemen met mijn AEG wartepompdroger ( T76489IH2) uit 2014 ook water onder bij het kleine filter en het is nat op de onderste rij van mijn condensor zit alle maal drab , dit zijn pluisjes die nat geworden zijn. De boel zit dus verstopt , heb dit in 2016 ook gehad , toen heb ik een monteur laten komen van AEG , hij heeft toen de boel gereinigd en de droger werkte weer , nu komt de was er weer niet droog uit , heb het vermoeden dat het weer het zelfde probleem is. Op de werkbon staat ,, kanalen onder condensor verstopt ‘’ en de oplossing was doorspoelen . Nu dus weer dezelfde klachten. Heb deels meegekeken hoe hij dat heeft gedaan , hij had een plastics flesje water met een rietje er op zetten de droger een kein beetje op zijn kant voor over . Hij ging spoot vanuit de achterkant van de droger het water onder de condensor , dat deed hij enkele malen en kantelde de machine weer terug zodat het water + rommel onder de condensor weg liep. Hij voerde dit meerdere malen uit en de droger werkte weer , hij is ongeveer een 1/2 uurtje bezig geweest , wel 100 euro lichter.Maar de droger werkte weer, nu weer de zelfde klachten , ga komende week het zel weer proberen , droger is pas 4 jaar oud moet nog wel even mee kunnen. Hoop dat je er wat meekan , suc6 . Gr. Cees
 

MarjoleinSm

  • #4
Beste..., ik las je bericht over het probleem: AEG warmtepompdroger. Er zit water beneden bij het filter van de condensor. Inderdaad zoals op de foto. Mijn warmtepompdroger is nog naar 4 jaar oud, veel te jong dus.
Nu ben ik op internet aan het zoeken hoe te repareren. Hij geeft ook code E63, na uitlezen.

Mijn vraag aan jou: Als ik de slang ga doorspuiten aan de achterkant, moet dan de achterkant eraf? Waar vind ik dat slangetje?

Hoop dat je antwoord geeft! Alvast bedankt.
Groet, Marjolein
 

Jumike

  • #5
Hoi Marjolein , heb inderdaad de zelfde problemen gehad met het water onderin de droger. De kanaaltjes onder in de droger zijn verstopt hierdoor kan het water niet weg.De monteur van AEG heeft dit schoongemaakt op de manier zoals als ik eerder heb beschreven en uitgevoerd , afgelopen jaar heb ik het zelf gedaan en er kwam ook weer rommel uit omdat de was er weer niet droog uitkwam,maar dat bleek nog weer niet de oplossing te zijn.Nadat de monteur voor de 2e keer is geweest heeft hij print plaat vervangen en nu werkt de droger eindelijk weer goed. Maar het water onderin de droger moet door de afvoer kanaaltjes worden afgevoerd naar de pomp die aan de achter zijde van de droger zit onder de grijze kap,deze kap kan je los halen d.m.v.1 of 2 schroefjes te verwijderen. Dan zie je de opvangbak van het water zitten. Pompje kan je demonteren door los halen van stekkertjes. neem wel van te voeren een foto hoe het in elkaar zit , is altijd makkelijk achteraf.Nu kan je de kanaaltjes reinigen door de droger een beetje achterover te kantelen . Spuit rustig met een plastic flesje met een slangetje erop een beet water in de kanaaltjes van de droger omdat de droger iets scheef staat loopt het water weer terug herhaal de meerdere malen,rustig aan,je zult zien dat er rommel uit komt , dat is de oorzaak van het water voor in de machine. Hoop dat dit de oplossing is voor je . Voor de code E63 heb ik helaas geen oplossing. suc6 Groeten , Cees
 

MarjoleinSm

  • #6
Beste Cees,

nog een vraagje: moet [of mag] er onder dat kleine filtertje niet altijd een beetje water staan?


Groet, Marjolein
 

Jumike

  • #7
Hoi Marjolein,

Volgens mij moet het daar droog zijn , bij mij nu in ieder geval wel.
Monteur heeft ook aan gegeven filters goed schoon te houden.

Groeten , Cees
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu