Gegalvaniseerde plaat verven.

Fwalraven

  • #1
Ik wil een paar nieuwe gegalvaniseerde stroken een kleurtje geven.

Met googelen heb ik vernomen dat er een combiprimer is welk een blauwe gloed achterlaat en kleverig blijft.

Iedere andere primer of grondverf zou anders op den duur toch nog aangetast worden door de zouten die in het materiaal zitten. met als gevolg loslatende verf.

Mijn vraag kan na deze behandeling het met iedere ander metaalprimer of grondverf weer overgeschilderd worden?

Het kleverige verdwijnt dan of hoe mag ik dit zien?

Frans
 

De Bob

  • #2
Volgens de site R.... ideaal voor zink, ook in spuitbus vorm, en gewoon overschilderbaar.

Anders even een mail naar R.... voor extra info, en zekerheid.

U moet wel de oppervlakken opruwen voor een betere hechting.

Dit ook altijd met een zinkprimer.

Onze ervaring is reinigen/opruwen/zinkprimer voor tussen hechting/grondlak/aflak.

Geen last van afbladeren enz.

Tussen de lagen licht schuren.

In de Hoofdstad worden alle boombeschermers zo behandeld, en met minimale schade mishandeld door rijwielen. ☺
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Wat zegt de verfspeciaalzaak hiervan?
 

Fwalraven

  • #4
Nog niets, maar een verfspeciaalzaak stuurt me naar huis wat hij in zijn assortiment heeft en als beste aanbeveelt.

De dichtstbijzijnde zaak die "R.."het in z,n assortiment heeft is een technische groothandel en geen enkele verfspeciaal zaak.

Vandaar mijn vraag om wat info.

Frans
 

De Bob

  • #5
TS

De uitleg en adviezen van R.... spreken voor zich.

Zij weten waarover zij advies geven, het is een bedrijf met reputatie.

En met een mail/tel.contact richting R....kunt u alle gewenste info en specifieke vragen vergaren, en ook adressen krijgen waar te koop.

En als alternatief beschreef ik u onze (oude) werkwijze.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu