Mobiel klemsysteem

Hulpverlener

  • #1
Er zijn diverse klemsystemen In de handel met drie poten en een voet bediening om te klemmen.. I.v.m. ruimte gebrek zit ik hier aan te denken. Om er b.v. tijdelijk een plank in te klemmen als werktafel. Of mijn afkortzaag tijdelijk in te klemmen. Mogelijkheden ten over zo te zien. Ze zijn erg stabiel. Heeft iemand ervaring met een dergelijk klemsysteem. Je kunt er ook een deur in klemmen.
 

De Bob

  • #2
Een deursteun kan ik, maar daar kan geen afkortzaag in.

Plaats even een voorbeeld foto
 

Hulpverlener

  • #3
Hier een afbeelding van zo’n systeem. Afkortzaag op een plank monteren en klemmen maar.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Knap gevaarlijk daar een afkortzaag op te klemmen, dat ding is daar niet stabiel genoeg voor.
Waarom geen workmate ?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
Ik heb zo'n ding. Gebruik hem niet veel. Hij klemt best goed. Maar zoals gezegd kan een afkortzaag er niet in. Een deur ook niet trouwens.

Ik gebruik hem nog het meest om de skies te waxen :mrgreen:
 

Hulpverlener

  • #6
quote niet nodig - mod

Vreemd want op you tube zijn de mogelijkheden ten over. Van die afkortzaag op een plank gemonteerd lig ik niet zo wakker. Maar ik moet hem wel als werktafel kunnen gebruiken. Dus een stevige plank in kunnen klemmen zonder dat hij omvalt . Elk respecterend merk heeft tegenwoordig dit systeem.
Ik ben benieuwd of er meer forumleden zijn die zo’n ding hebben.

Bedankt voor je reactie
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Dan koopt u toch gewoon zo'n apparaat.
 

Hulpverlener

  • #8
Dat ga ik ook doen jan, maar zoals je zelf al aangaf waarom geen workmate of een ander systeem. Maar dat was eigenlijk niet de vraag. :)

Maar goed een workmate is zeker geen verkeerde keus. Maar volgens mij zitten aan dit systeem meer voordelen dan aan een workmate. Vooral als extra ondersteuning lijkt mij dit systeem erg handig. b.v. een paal vasthouden die in de grond staat of een hekje of deur op hoogte houden.

Verder kun je handsfree klemmen. In eerste instantie dacht ik ook waar zit je winst ten opzichte van een workmate. Ik kan maar een ding ontdekken en dat is dat je er niet direct iets op kan snijden. Maar verder kun je hier alles mee als klusser. Ik kan geen nadelen ontdekken.

Groet
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
De stabiliteit van een workmate is groter door de 4 poten die er onder zitten.
Daarnaast is het bij eerste keus niet mogelijk een stukje gereedchap voor het grijpen te leggen en apart gevormde stukken te klemmen
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #10
Op zich is de stabiliteit goed doordat de drie poten ver naar buiten staan. Maar bij bv. werken met een handschaaf moet je al snel met je voet op een poot geaan staan tegen kiepen. Ik denk dat dit bij een workmate niet veel anders is.

Ik ben benieuwd of je deze klem zo veelzijdig gaat gebruiken. De genoemde klussen zijn op andere manieren veel handiger (bv. met een deurlifter.

Ik gebruik hem zoals gezegd heel weinig. Bijvoorbeeld omdat het onhandig is voor lange stukken. Dingen aan de zijkant klemmen werkt trouwens niet erg goed. Ik heb overigens zelf geen workmate. Ik verwacht dat die ook vooral ongebruikt ergens in een hoekje terecht komt.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu