Uittrekbare waslijn maken

Henk321

  • #1
Hallo allemaal! Ik wil graag een uittrekbare waslijn fabriceren, gebaseerd op zo'n exemplaar wil ik een uitschuifbare waslijn maken op mijn zolder. De situatie is op dit moment vergelijkbaar met onderstaande foto:




Indien mogelijk wil ik dus tegen de muur (en niet zoals in dit voorbeeld voor een deur) een waslijn monteren welke in en uitgeschoven kan worden, bevestigd aan de houten balken aan de zijkant. Dat zou er dus ongeveer zo uit zien:



Echter, ik kan geen constructie bedenken om dit veilig en stevig te maken, maar uiteindelijk ook soepel en handzaam te gebruiken is. Dus alle tips zijn welkom!


Later toegevoegd: Het gehele idee een kwartslag draaien is natuurlijk ook nog mogelijk, dan wordt het misschien al iets makkelijker te realiseren?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Het product in de link bestaat uit stangetjes ipv een lijn. Die stangetjes zouden bij jouw overspanning wel erg dik moeten worden. Wil je dat wel?

Met een geplastificeerde staaldraad is een stuk makkelijker. Nog makkelijker is een kant en klare oplossing zoals deze:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
5
8

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu