Rand afkitten bad, maar zit een kier van een cm

Coen1993

  • #1
Hallo allemaal,

Ik heb mijn badkamer getegeld en wil nu mijn hoekbad plaatsen, maar nu heb ik een uitdaging. Ik heb de muren en de vloer volledig getegeld, zodat als er een keer iets met het bad zou zijn en ik moet het vervangen, kan dit. Nu heb ik de hoek van de muren netjes haaks, maar blijkt nu ik het bad er voor zet deze niet haaks te zijn, beide ‘uiteinden’ staan netjes tegen de muur, maar in de hoek kom ik op een kier van ongeveer een centimeter. Dit lijkt me teveel om te kitten, wat is hier een oplossing voor? Ik heb al gedacht een RvS hoeklijn erop te kitten, maar het bad is niet een vlakke bovenkant, dit is een soort golfbeweging, gaat dus niet lukken met een hoeklijn.

Zijn er nog suggesties van jullie kant? Alvast dank!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Omruilen voor een haakse ?
 

Coen1993

  • #3
Was een optie geweest, echter is het ons ‘oude’ bad wat we nog niet heel lang hadden maar wel weer gebruiken. Dus helaas kunnen we hem niet omruilen
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Je zou zeggen dat een bad altijd haaks wordt gemaakt. Is het bad vervormd? Kan je het terugbuigen?
 

Coen1993

  • #5
Nee, zit een stalen frame in, geen beweging in te krijgen
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Zat het bad voorheen wel goed ?
 

Coen1993

  • #7
In de oude situatie was er tegen het bad aan getegeld, dus achter het bad niet. Dan heb je de dikte van de tegel met lijm wat dus het verschil compenseerde. Is me nooit opgevallen, maar nu zien we het dus
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu