Zanussi f1225 start niet.

Nousat

  • #1
Hoi,
Ik heb een probleempje met mijn wasmachine Zanussi f1225.
Dit probeerde ik al:
Wanneer ik de draaiknop 1 tel naar rechts draai en de startknop met die daarnaast ingedrukt houd en vervolgens de programmaknop nog 9 klikken naar rechts draai krijg ik volgende foutcode:
Start/pauze lichtje knippert éénmaal, 'End' lampje 4 maal. Deze knipperen herhaalt zich telkens na een intervalletje waarbij er even niets knippert (enkele seconden)

Ik heb net een nieuwe doorlock gestoken. Geen resultaat.

Soms krijg ik het startknopje weer aan het pinken maar als ik dan op start duw gebeurt er niets: Deurslot springt niet op en het oranje lampje in de deur gaat ook niet aan.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Weggooien is zo jammer en de technieker zegt dat het niet de moeite is om te komen.

groejes,
 

DSR9500

  • #2
Google "Zanussi f1225 vier" gaf me deze tip ...

De 4x code is een algemene deur code.
Kun je de programma knop 1 klik naar rechts draaien en dan de knoppen Start/Pauze en Extra samen in drukken en ingedrukt houden. Je krijgt nu een uitgebreidere foutmelding door het knipperen van de lampjes End en Start/Pauze.
In welk ritme gaat dit knipperen?

*************

De code is dan E41.
E41 staat voor "Door open" ...
het deur relais heb je al vervangen. Dan blijft alleen de bekabeling en de stuur elektronica over.
- Trek alle stekers van de stuurmodule af en zet ze weer terug.
- Controleer op beschadiging/slechte verbinding van de kabel tussen stuurmodule en deur vergrendeling.
- Bouw het de stuurmodule uit en controleer op losse contacten en defecte onderdelen. Maak de module vrij van (zwart)stof gruis.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu