Door betegelen raam kozijn badkamer

Mrblues

  • #1
Goedendag,

het raampje boven in het deurkozijn heb ik eruit gehaald i.v.m. een flinke barst tijdens mijn werkzaam heden aan het kozijn..

we hebben het hier over een kozijn van de badkamer die momenteel verbouwd word...nu het raam eruit is ga je ook kijken welke optie's er nog meer zijn dan weer het terug plaatsen van een nieuw raam...en kwam ik op het idee om door te betegelen zie foto 1 en 2






op foto 2 zie je wat mijn bedoeling is echter zal er wel links als rechts een stuk uit het kozijn gehaald moeten worden en de vraag is of dit verder geen problemen op leverd voor het kozijn zelf?

verder was mijn bedoeling om in het raamgedeelte een wediplaat te plaatsen voor het betegelen..sponning is 2 cm en volgens mij is er op die dikte ook wel een plaat te krijgen..

alleen de onderste rij tegels zal gaan rusten op het kozijn en ik weet dus niet of dat kan...verder zit ik met de afwerking tussen het kozijn en de onderste rij tegels en zoek daar een mooie oplossing voor..wellicht dat jullie daar ideeën over hebben?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Ik snap het niet precies. Wil je het bovenste gedeelte kozijn nu weghalen?

In de sponning kan je een (multiplex)plaat vastzetten waar je op kan tegelen. Of het verstandig is, is maar de vraag. Als je de deur een keer te hard dichtgooit, krijg je de tegels op je hoofd als het niet goed vastzit. Je zal op zijn minst een zeer goede flexibele tegellijm moeten gebruiken.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu